مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری هفتمین کنگره شعر عاشورایی در این استان طی آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 16 October 2017


 

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده ظهر دوشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: هفتمین کنگره شعر عاشورایی شمال غرب کشور با موضوع فلسفه آزادگی و آزاد عاشورایی و دفاع مقدس در سالن فدک اردبیل برگزار می شود.

وی افزود: پنج محور اشعار کلاسیک،   مرثیه، کودک و نوجوان، مناجات و شعر آزاد پیش بینی شده که تاکنون ۶۷۲ اثر به دبیرخانه واصل شده که این آثار شامل ۱۷۴ شعر عاشورایی، ۱۰۰ اثر کودک و نوجوان، ۱۲۰ شعر کلاسیک، ۱۰۵ مرثیه، ۸۲ مناجات و ۹۱ اثر در بخش شعر آزاد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به اینکه ۷۰ درصد آثار از طریق فضای مجازی به دبیرخانه ارسال شده است، اضافه کرد: در مجموع ۴۰ اثر در بخش بزرگسالان جهت چاپ در کتاب انتخاب می شود.

ستوده با اشاره به چاپ کتاب جداگانه برای آثار کودک و نوجوان اضافه کرد: در نهایت ۹ اثر در بخش بزرگسال و سه اثر در بخش کودک و نوجوان برگزیده نهایی بوده و با توجه به آثار بخش اشعار آزاد تعداد منتخبان به سه مورد نمی رسد.

وی با اذعان به اینکه بیشترین شرکت کنندگان با ۲۷۲ اثر از استان اردبیل است، تصریح کرد: ۹۰ اثر از استان آذربایجان شرقی، ۴۴ اثر از استان زنجان، ۳۸ اثر از آذربایجان غربی و ۶۰ اثر ازآذری های مقیم شهرهای قزوین، تهران، کرج و همدان ارسال شده است.

برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی اردبیل

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همچنین به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت های مذهبی استان در پنجم آبان ماه اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۹۰ نفر از شهرستان ها جهت حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.

به گفته ستوده انتخابات شورای هیئت های مذهبی هر چهار سال برگزار می شود و در این دوره ۵۵ نفر به عنوان اعضای شوراهای هیئت های مذهبی در استان اردبیل انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲۶ نفر از بانوان و ۷۴ نفر از آقایان در این دوره شوراها، افزود: شوراهای مذهبی در ساماندهی هیئت ها، تنویر افکار عمومی و هماهنگی امور مربوط به هیئت ها نقش کلیدی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار