معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مصرف کنندگان می توانند از طریق شماره پیامک 20008822 و یا شماره تلفن گویا 0216185 اصالت کالا را استعلام کنند.
کد خبر: ۵۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 14 October 2017
به گزارش تابناک اردبیل، محسن ارزان لو پیش از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی غذا در نشست با خبرنگاران گفت: امروزه با توجه به اینکه تغذیه نامناسب عامل مهمی در ایجاد بیماری های غیرواگیر است، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همگام با سایر ارگان ها اقداماتی را در این راستا شروع کرده است.

وی اظهار کرد: در این خصوص و به منظور ارتقای سلامت مردم، نشانگر رنگی تغذیه که میزان نمک، قند و اسید چرب ترانس را برای مصرف کننده مشخص می کند طراحی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در استان اردبیل 90 درصد از واحدهای تولیدی این نشانگررنگی تغذیه را روی محصولاتشان درج کرده اند که رنگ قرمز نشانه زیاد بودن، رنگ زرد یا نارنجی نشانه متوسط بودن و رنگ سبز نشانه کم بودن قند، نمک، چربی و یا اسید چرب ترانسی در مواد خوراکی است.

ارزان لو خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو در برنامه های پایش، ردیابی و کنترل اصالت کالا را نیز به جهت اینکه برخی از کالاها وارداتی هستند، مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: برچسب اصالت کد 16 رقمی است که بر روی کالاهای خارجی درج می شود که در صورت ارسال این کد، سامانه هوشمند چرخه ورود مجاز قانونی را اعلام می کند که مصرف کنندگان می توانند پس از اطمینان از اصالت کالا به مصرف یا خرید آن اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از 202 واحد تولیدی دارای پروانه از معاونت غذا و داروی در استان 77 واحد غیرفعال است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 271 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی شده است که در این مدت 48 مورد تخلف آنها به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد: در 6 ماهه اول امسال 84 پروانه ساخت برای محصولات جدید، 36 کد شناسایی برای کارگاه‌های کوچک، 45 پروانه مسئول فنی برای واحد های تولیدی در استان صادر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار