به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و سینمای جوان برگزار می شود
اولین دوره مسابقه عکاسان عاشورایی با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات و انجمن سینمای جوان اردبیل برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل می شود.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 12 October 2017

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات استان اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری آئین اختتامیه این مسابقه هنری اظهار کرد: ما با هدف حمایت از فعالیت های فرهنگی و شناساندن ابعاد هنری نهضت سیدالشهدا(ع) این رویداد عکاسی را در ایام ماه محرم در نظر گرفتیم تا فعالان این عرصه بتوانند از زوایای مختلف واقعه کربلا را به تصویر بکشند.

اسفندیار هوشیار با بیان اینکه این حرکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در کنار سایر فعالیت های فرهنگی یک اقدام حرفه ای برای نشان دادن واقعیت های اجتماعی و همچنین قوام بخشی به رویدادهای فرهنگی و هنری بوده است تصریح کرد: ما بر این باوریم که در روند کارهای فرهنگی بزرگان دین ما و ائمه اطهار می توانند الگو و الهام حرکت درست باشند که در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدامات مختلفی را انجام می دهند.

وی افزود: ما از سال ۹۳ با تحویل پرچم گنبد امام حسین(ع) به عنوان یک اقدام شایسته تلاش می کنیم تا این اثر معنوی را در اجتماعات و صحنه های مختلف به نمایش گذاشته و زمینه ارادت هموطنانمان را به خاندان عصمت و طهارت فراهم کنیم.

هوشیار از شکل گیری مجمع خیرین حرم ساز و همچنین تبلیغات گسترده برای جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و بیان داشت: ما امسال طرح های مختلفی را در جلب مشارکت های مردمی به شکل یک کار حرفه ای در قالب های تخصصی مدنظر داریم که با اجرای آن قادر خواهیم بود حرکت مفید و نوینی را در همراهی مردم برای انجام رویدادهای مختلف ارائه کنیم.

در این جلسه رئیس انجمن سینمای جوان اردبیل به تاثیرگذاری فیلم و عکس در فضای مجازی برنده تر از دیگر آثار هنری و رسانه ای اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان ما با هدف اسلام هراسی و شیعه هراسی با تولید فیلم های دو سه دقیقه ای تلاش می کنند تا نوعی خشونت و حتی بداندیشی را علیه اسلام تبلیغ کنند در حالی که ما با داشتن سرمایه های معنوی و فرهنگی متعدد بهتر از آنها می توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

میردولت موسوی گفت: ما در طی سال های اخیر بدون اینکه ریالی اعتبار دولتی دریافت کنیم با توانمندی اعضای علاقمند خود در تولید فیلم و عکس و درخشش در رویدادهای مختلف پیشرو عمل کردیم و در برگزاری مسابقه عکاسی عاشورایی با کمک ستاد بازسازی عتبات عالیات موفق شدیم در دو بخش حرفه ای و نیمه حرفه ای زمینه حضور ۱۴۰ نفر را با بیش از ۵۰۰ قطعه عکس فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: هر چند برخی ناهماهنگی ها را در برگزاری این رویداد شاهد بودیم اما مشارکت ۵۰ عکاس حرفه ای و ۹۰ نفر عکاس نیمه حرفه ای نشان می دهد که ما مسیر را در گام اول درست برداشته ایم و سعی داریم در آئین اختتامیه که اوایل ماه آینده برگزار می شود از سه نفر عکاس حرفه ای و سه نفر عکاس آماتور تجلیل کرده و ۳۰ قطعه عکس برگزیده را در قالب نمایشگاهی در کنار این آئین در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

در این جلسه که مسئولانی از فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اردبیل و شهرداری حضور داشتند در مورد برگزاری آئین اختتامیه اولین دوره مسابقه عکاسی عاشورایی و نحوه مساعدت آنها به برگزاری این مراسم تصمیم گیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار