رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مشگین‌شهر:
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هم‌اکنون باسوادی در کشور به ۹۵ درصد افزایش یافته و براساس آمار سرشماری سال گذشته بی‌سوادی در کشور نسبت به سال‌های ۸۶ تا ۹۰ در حدود ۲.۸۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۰۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 12 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی باقرزاده در مراسم نخستین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: هم‌اکنون باسوادی در کشور به 95 درصد افزایش یافته و براساس آمار سرشماری سال گذشته بی‌سوادی در کشور نسبت به سال‌های 86 تا 90 در حدود 2.85 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه کاهش بی‌سوادی به طور حتم نتایج مثبتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت که نیاز است تمامی این موارد مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با تحقق این اهداف بسیار مهم دست یابیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: خوشبختانه در طول چندین سال اخیر تعداد بی‌سوادان کشور به هشت هزار و 700 نفر با در نظر گرفتن جمعیت هدف نهضت سوادآموزی کاهش یافته که این آمار بسیار قابل توجه بوده و نیاز است برای پیشبرد اهداف مورد نظر مسئولان و متولیان امر همکاری و مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

باقرزاده بیان کرد: ریشه‌کنی بی‌سواد یک اصل اساسی و ضروری برای ما است که نیاز است در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط تحصیلی تمامی دانش‌آموزان کشور فراهم کنیم چرا که بیش از دو درصد کودکان واجب التعلیم شرایط حضور در مدارس را ندارند.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدای نهضت سوادآموزی در سطح کشور باید نهادینه شود و مسئولان و متولیان امر در این زمینه مشارکت‌های لازم را داشته باشند و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار