استان اردبیل از دیرباز شاهد وسواس سیاسی و یا بی مهری در انتخاب زود هنگام استاندار بوده و هم اکنون گزینه ای از سوی نمایندگان و یا وزیر کشور نیز معرفی نشده است
کد خبر: ۵۰۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 12 October 2017

استان اردبیل از دیرباز شاهد وسواس سیاسی و یا بی مهری در انتخاب زود هنگام استاندار بوده و هم اکنون گزینه ای از سوی نمایندگان و یا وزیر کشور نیز معرفی نشده است؛ هرچند اقبال عباسی اینک مسند سرپرستی استانداری اردبیل را به عنوان یک شخص بومی در اختیار دارد. با رای اعتماد دوباره دولت روحانی در سال ۹۶ برخی از وزرا و استانداران نیز تغییر یافته و تحولی دیگر در حوزه مدیریتی دولت دوازدهم به وجود آمد.

در چند ماه گذشته با انتخاب وزرای کابینه، استانداران اکثر استان‌ها معرفی و انتخاب شدند که در پی آن نیز مجید خدابخش، استاندار اردبیل به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد.

هم اکنون اقبال عباسی، معاون استاندار اردبیل مسند سرپرستی استانداری اردبیل را به عنوان یک شخص بومی در اختیار دارد و نکته قابل توجهی که این روزها بیشتر در محافل و فضای مجازی شنیده می شود انتخاب استاندار بومی برای استان اردبیل است.

با این وجود و با رضایت هیات دولت درصد انتخاب عباسی به عنوان استاندار اربیل افزایش یافته و بتبع انتخاب استاندار بومی برای یک استان با ظرفیت های وافر، صنعتی، معدنی، اقتصادی، گردشگری و … مهم و حیاتی است.

اما در پی این تغییر و تحولات و سوای فرضیه ها و شنیده ها، استان اردبیل از دیرباز شاهد چنین وسواس سیاسی و یا بی مهری در انتخاب زود هنگام استاندار بوده و هم اکنون گزینه ای از سوی نمایندگان و یا وزیر کشور نیز برای این مسند حساس و مدیریتی معرفی نشده است، از سویی استانداران دیگر استان هایی که تا به امروز هیچ تغییر و تحولی در آنها ایجاد نشده است در چند روز آینده تعیین و تکلیف خواهند شد.

در این خصوص با پیگیری های مستمر از نمایندگان نیز نتیجه موثری حاصل نشد، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل درمجلس شورای اسلامی در این باره گفته است که هنوز گزینه نهایی استاندار اردبیل مشخص نشده و به احتمال قوی چهارشنبه هفته آینده (یعنی ۱۹ مهرماه) مشخص می شود، چهارشنبه نیز گذشت ولی خبری از تعیین و تکلیف مسند استانداری اردبیل نشد.

اما نکته قابل تاملی که در این میان می توان عنوان کرد، معرفی فرشاد عباسی، پسر ۲۸ ساله اقبال عباسی، سرپرست فعلی استانداری اردبیل برای شهرداری گیوی است که پیشتر نیز شاهد تیتر ها و اخبار متنوع سیاسی و اجتماعی در رابطه با "موضوع ژن برتر” بوده ایم.

به گفته اعضای شورای اسلامی شهر گیوی، استعلام و دیگر اعمال مرتبط به فرشاد عباسی در حال انجام بوده و در آینده ای نزدیک شاهد حضور وی در شهر به عنوان شهردار گیوی خواهیم بود؛ هرچند عباس مداحی سرپرست فعلی شهرداری گیوی این روزها با پرداختن به مسئله مدیریت شهری و انجام امورات مرتبط با فضاسازی شهر بخصوص در آسفالت و لکه گیری معابر و خیابان ها خواسته و انتظارات چندین ساله مردم منطقه را احیا و عملیاتی کرده است.

حال با تعیین و تکلیف استانداری اردبیل و یا به عبارتی صدور حکم استانداری از سوی وزارت کشور برای اقبال عباسی، چه تحولاتی در سطح استان اردبیل و بتبع شهرستان کوثر صورت خواهد گرفت؟

به هر حال انتخاب و تعیین و تکلیف امورات مسئولیتی در استان وظیفه وزارت کشور و در شهر نیز وظیفه ذاتی شوراهای شهر نیز می باشد، انتظار می رود که این امورات بدون اهداف و سلایق سیاسی، در راستای آبادانی منطقه و برای استان و مردم این منطقه عملیاتی شود.

انتهای پیام/کوثر خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار