شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل از افزایش شش‌درصدی کرایه بهای اتوبوس‌های شهری در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 11 October 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: افزایش کرایه بها به صورت سالانه از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

وی افزود: افزایش تا سقف ۱۵ درصد قانونی است اما با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی شهر اردبیل و متوسط درآمد شهروندان افزایش شش‌درصدی کرایه بها را به شورای شهر پیشنهاد دادیم.

شهردار اردبیل تأکید کرد: بر همین اساس در سال جاری کرایه بهای اتوبوس‌های شهری در تمامی مسیرها شش درصد افزایش خواهد یافت.

لطف‌اللهیان متذکر شد: به منظور ابلاغ کرایه بهای جدید نیازمند مصوبه شورا بودیم که با تصویب شورا افزایش اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش در سال آینده نیز اعمال می‌شود، ادامه داد: افزایش سالانه با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی شهروندان انجام می‌شود.

شهردار اردبیل بخشی از سیاست اعمال شده در افزایش کرایه بها را ترغیب شهروندان برای استفاده از کارت الکترونیک عنوان کرد و افزود: افزایش به شکلی است که تردد اتوبوس‌ها نیز توجیه اقتصادی داشته باشد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در واقع در افزایش هم شرایط بخش خصوصی و هم شهروندان را در نظر می‌گیریم بطوریکه مسیر به مسیر کرایه بها بررسی شده است.

وی به افزایش ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اردبیل در سال جاری اشاره و تأکید کرد: سالانه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهری نوسازی می‌شود.

وی با یادآوری نوسازی ۷۰۰ دستگاه تاکسی در سال گذشته بیان داشت: با شرایط مطلوب و تسهیلات مناسب نوسازی تاکسی ها انجام شده است.

لطف اللهیان افزود: امسال برای اولین بار اتوبوس ها به گرمایش از کف مجهز شدند و به عنوان ایده برتر در سطح ملی مورد تقدیر قرار گرفت.

شهردار اردبیل اضافه کرد: برابر بودجه هر اقدامی بتوانیم برای نوسازی ناوگان انجام می دهیم بطوریکه امسال برخی تعمیر و تجهیز انجام شده است.

ایجاد محدودیت برای تردد اتوبوس در مرکز شهر

وی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل با شرایط مطلوب فاصله زیادی داشته و در برخی کلان شهرها خودرو هیبریدی استفاده می شود که هنوز در اردبیل مورد استفاده قرار نگرفته است.

لطف اللهیان همچنین با اشاره به وضعیت مینی بوس های شهری به ویژه سرویس مدارس ادامه داد: امسال به منظور ایمن سازی مینی بوس ها، پنج دستگاه وارد ناوگان شده و پنج دستگاه دیگر هم تا پایان سال تامین می شود.

شهردار اردبیل طرح استفاده از ون در محدوده مرکزی شهر جایگزین اتوبوس های شهری را در دست بررسی و تدوین دانست و افزود: در طرح تفضیلی ترافیک شهری این طرح بررسی می شود.

وی معتقد است اجرای این طرح موجب می شود ورود اتوبوس به بخش های مرکزی شهری محدود شود و این موضوع تا حد قابل توجهی در کاهش ترافیک موثر است.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر اردبیل، نیز وضعیت ناوگان اتوبوسرانی را نامطلوب توصیف کرد.

یونس رونقی با اشاره به نارضایتی برخی شهروندان از وضعیت حمل‌ونقل عمومی خواستار توجه شهرداری به بهسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار