رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: به منظور سهولت در فعالیت و حفظ سلامت زائران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، به زائران توصیه می‌شود طی سفر از غذا‌های گرم استفاده کنند.
کد خبر: ۵۰۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 10 October 2017
تابناک اردبیل: محمد حسین عزیزی در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت:زائران در کشور عراق باید در راستای رعایت بهداشت فردی و حفظ سلامت خود در مراسم پیاده روی اربعین توصیه‌های وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه را جدی بگیرند.

وی افزود: دادن نذری یکی از مراسم های مرسوم کشور عراق در ایام پیاده روی اربعین است که معمولا تنوع بالایی از موادغذایی را در برمی‌گیرد.توصیه می‌شود زائران تا حد امکان از مواد غذایی ساده‌تر در حین سفر استفاده کنند.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: مصرف غذا‌های گرم در مراسم پیاده روی اربعین از سلامت بیشتری نسبت به غذا‌های سرد برخوردار است چرا که حرارت غذا منجر به از بین رفتن میکروب‌های موجود در مواد غذایی شده و احتمال مسمومیت آن را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: مصرف چربی، قند و نمک مانع از فعالیت در پیاده روی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود زائران در هنگام پیاده روی‌های طولانی مدت از خوردن اینگونه مواد غذایی خودداری کنند.

عزیزی افزود: افرادی که دچار حساسیت‌های غذایی و محدودیت در مصرف غذا‌های خاص هستند می‌توانند از انواع کنسرو‌ها در طی سفر خود استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: مصرف انواع مغز‌ها در طی پیاده روی‌های طولانی مدت می‌تواند انرژی و توانایی پیاده روی طولانی مدت را تأمین و به عنوان بهترین تغذیه مورد استفاده قرار گیرد .به منظور پیشگیری از بیماری های عفونی و میکروب ها توصیه می شود حتما از آب های معدنی پلمپ شده در حین سفر استفاده شود . همچنین مصرف چایی می تواند آب بدن را تأمین کرده و تشنگی را به تعویق اندازد.

انتهای پیام/خبرگزاری میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار