مدیرکل دامپزشکی اردبیل اعلام کرد؛
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بر خلاف روال سال‌های گذشته صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار استان در نیمه نخست سال جاری متوقف شد.
کد خبر: ۵۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 09 October 2017


به گزارش تابناک اردبیل، صادق صالحی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بررسی وضعیت صادرات جوجه و تخم‌مرغ از اردبیل تصریح کرد: سال گذشته صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار انجام شده اما امسال صادرات نداشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تبدیل تخم‌مرغ نطفه‌دار به جوجه می‌تواند ارزش‌افزوده به همراه داشته باشد، امسال صادرات در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: از سویی صادرات جوجه یک‌روزه که در نیمه نخست سال گذشته دو میلیون و ۲۳۷ هزار قطعه بود امسال به دو میلیون و ۴۰۸ هزار قطعه افزایش یافت.

صالحی متذکر شد: برنامه‌ریزی ما افزایش دو برابری صادرات جوجه یکروزه بود اما به دلیل بروز بیماری آنفولانزا در برخی استان‌های کشور، بازارهای خارجی به مدت یک ماه دچار اختلال شد.

وی با تأکید به اینکه بیش از هشت درصد از جوجه یکه روزه موردنیاز کشور وابسته به استان اردبیل است، افزود: استان اردبیل توانسته جایگاه مطلوبی در صادرات جوجه یک‌روزه کسب کند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در تولید محصولات دامی است، اضافه کرد: توسعه صادرات متناسب با استانداردهای بازارهای جهانی از جمله اهداف برنامه‌ریزی‌شده در استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار