مدیرکل تعاون و کار اردبیل مطرح کرد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای اشتغال ۲۹هزار نفر در طول سه سال آینده در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 09 October 2017

 
به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی توسعه اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: در سال جاری با شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» موضوع اشتغال‌زایی در اولویت برنامه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور توسعه مشارکت های اقتصادی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای اشتغال زایی، اشتغال ۱۹ هزار نفر در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در راستای اشتغال‌زایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح تکاپو را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: این طرح به دنبال اشتغال‌زایی به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و اشتغال ۱۰ هزار نفر را در استان در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تعریف ۲۱ رسته شغلی در استان جهت اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در واقع با اعطای تسهیلات در حوزه‌های تعریف شده کارآفرینی حمایت می‌شود.

وی تأکید کرد: در این رسته‌ها به تمامی ظرفیت‌های استان توجه شده و از جمله محورهای توسعه مورد توجه تعریف رسته‌های شغلی است.

رحیمی با بیان اینکه برای اجرای طرح تکاپو برنامه‌های  دستگاه های اجرایی اخذ می شود، ادامه داد: در تمامی برنامه‌های ادارات موضوع اشتغال در اولویت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در حمایت از طرح‌ها و اعطای تسهیلات نیز طرح‌های اشتغال‌زا در اولویت است.

رحیمی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح شد و افزود: اشتغال از دغدغه‌های جدی  در استان است که برای رفع آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی همچنین در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی نیز افزود: در سال جاری تسهیلات مشاغل خانگی استان ۲۲ میلیارد تومان تعریف شده که تخصیص مطلوب از سوی بانک‌ها ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان متذکر شد: انتظار می‌رود با توجه به اتمام نیمه نخست سال بانک‌ها وضعیت پرداخت تسهیلات را تعیین تکلیف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار