فرمانده نیروی انتظامی استان مطرح کرد؛
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از رشد 70 درصدی جرایم رایانه‌ای در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 05 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سردار پاسدار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان اردبیل در آستانه هفته نیروی انتظامی با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه گزارشی از امنیت و نظم استان ارائه کرد.

سردار عبدی نقش رسانه ها را در تامین امنیت و ارتقای احساس آرامش و امنیت غیر قابل انکار و اساسی دانست و اظهار داشت: نقش مردم در کمک به امنیت و حفظ آن قابل توجه بوده و عمق اعتقادات دینی قوی موجب پایین آمدن آمار جرایم شده است.

عبدی یادآور شد: بیش از 90 برنامه شاخص از سوی ناجا برای هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که 34 مورد از آن استانی بوده که با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش در جامعه و بین مردم در هفته نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ارائه خدمت مضاعف و احساس امنیت بالا را سرمایه اجتماعی پلیس دانست و افزود: طبق ارزیابی های وزارت کشور استان اردبیل از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است.

سردار پاسدار عبدی با بیان اینکه روزانه بیش از 1400 تماس فوریت پلیسی برقرار می شود گفت: 5 درصد از این موارد عملیاتی و 50 درصد نیز ارشادی و راهنمایی می شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل شروع برنامه هفته نیروی انتظامی را از روز جمعه و با حضور تمامی پرسنل این مجموعه در نماز جمعه های شهرستان های استان مطرح کرد و ادامه داد: شعار روز اول این هفته «حاکمیت اسلامی ولایت مندی و جامعه اسلامی» و شعار پایانی تحت عنوان «حماسه حسینی، فضایل اخلاقی، ایثار و شهادت» بوده و در روز پنج شنبه اتمام می یابد.

عبدی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، همایش مرزداران و دیدار با سران عشایر و طوایف در روز 19 مهرماه جاری، افتتاح 5 طرح عمرانی با هزینه 5 میلیارد تومانی را از برنامه های این هفته برشمرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار هفته نیروی انتظامی از سوی ناجا با عنوان «پلیس برای امنیت و مردم برای امنیت و امنیت برای همه » گفت: داشتن امنیت نعمت بزرگی بوده و این در نقاط بحران زده منطقه بیشتر قابل درک است.

سردار عبدی با اشاره به اینکه رسالت نیروی انتظامی تامین امنیت نظم و ایجاد آرامش پایدار و حفظ دستاورد انقلاب و خون شهدا است، افزود: این معیارها در تمامی معاونتهای زیر مجموعه تعریف و تاکید شده است.

وی با بیان اینکه سرقت حتی یک دوچرخه و یا لوازمی از خودرو هر چند جزئی برای نیروی انتظامی حکم آمار یک سرقت رسمی را دارد، افزود: 68 درصد سارقین بیکار هستند ( طی یک سال، دستگیری ها در سرقت خرد و مهم 4 درصد افزایش و وقوع هر دو 4 درصد کاهش یافته است).

عبدی سرقت‌های مهم استان اردبیل از مهر سال گذشته تاکنون را ، 7 درصد عنوان کرد و گفت: سرقت خشنی در استان وقوع نیافته و 83 درصد سرقت های مهم نیز منجر به کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل درباره تصادفت فوتی درون شهری و برون شهری نیز گفت:  در درون شهری 31 درصد و برون شهری 23 درصد کاهش فوتی ثبت شده که مجموعا در هر دو 25 درصد آمار فوتی ها کاهش یافته است.

وی جایگاه استان اردبیل در کاهش فوتی ناشی از تصادفات را در ارزیابی ناجا رتبه سوم برشمرد.

عبدی در ادامه موضوع موادمخدر و منشاء اسیب ها را آزار دهنده دانست و افزود:  متاسفانه روز به روز مواد روان گردان و صنعتی تنوع پیدا می کند که قسمت عمده طلاق ها، سرقت و دیگر اسیب های اجتماعی به آن بر می گردد.

وی از خانوده ها متولیان فرهنگی و رسانه جهت آگاه سازی و روشنگری درخواست مساعدت کرد.

عبدی کشف محموله های مواد مخدر را نگران کننده و بی سابقه دانست و گفت: کشف مواد 37 و 27 کیلویی در این استان بی سابقه است؛ همچنین مواد مخدر در این استان 18 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه یکی از تهدیدات مهم جامعه را رواج مقوله اسلحه بر شمرد و گفت:  با توجه به آشوب و بحران کشورهای همسایه ایران سلاح های شکار غیر مجاز و جنگی قاچاق می شود که 31 درصد کشف صلاح در استان در یک سال گزارش شده است.

سردار عبدی افزود: باندی اخیراً در اردبیل دستگیر شد که 17 نفر در زندان و 40 نفر در مرحله بازجویی هستند که از این 17 نفر 16 سلاح گرم و جنگی کشف شده است! بنابراین در صورت اطلاع از خرید و فروش یا حمل و نگهداری سلاح جنگی موضوع را گزارش دهید و این موارد باید به اداره اطلاعات و سپاه گزارش شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل آمار نزاع و درگیری را به نسبت جمعیت استان بالا دانست و از مردم و رسانه ها خواست در کنترل و کاهش درگیری لفظی و نزاع در جامعه همکاری کنند تا موارد جزئی به درگیری و نزاع تبدیل نشود.

وی در ادامه از رشد جرایم رایانه ای خبر داد و گفت: در این یک سال جرایم رایانه ای شامل، کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات، هتک هیثیت و غیره 70 درصد به
افزایش یافته است.

در ادامه این نشست و پرسش و پاسخ خبرنگاران با معاونت های انتظامی استان اردبیل سرهنگ بابازاده رئیس پلیس امنیت و اطاعات نیروی انتظامی استان اردبیل درباره صدرو مجوز صنفی مشاغل گفت: بررسی صلاحیت فردی، انتظامی و عدم مشکل سازی به همسایگان برای مشاغل بر عهده نیروی انتظامی بوده و بقیه مسئولیت ها بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه ها است.

سرهنگ بابازاده در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم جدیت نیروی انتظامی در جمع آوری قهوه خانه ها و انتقاد از صدور مجوزهای متعدد گفت: در صورت مشاهده تخلف آشکار قهوه خانه ها در هر نقطه ای پلمپ می شود اما در موادری که تخلفی نیست جهت بررسی داشتن یا نداشتن مجوز فعالیت فرایند استعلام از اتحادیه و اصناف طولانی می شود که باید تعامل ها نزدیکتر و تسریع یابد.

وی در ادامه گفت:  450 قهوه خانه در یک سال تعطیل شده و 500 مرکز، دارای مجوز فعالیت بوده و نصف این مقدار نیز غیر مجاز و در حال فعالیت در اردبیل هستند.

بابازاده از ایجاد و صدرو پروانه و فعالیت چندین قهوه خانه ها در یک مسیر و خیابان انتقاد کرد.

در ادامه سرهنگ فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: آنچه که توان  و وظیفه پلیس راه بوده در خصوص و نقاط حادثه ساز شامل اعلان خطر نقاط حادثه ساز با نصب تابلو و آشکار سازی انجام شده که رفع زیر ساختی و فیزیکی آن بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است و در سفر اخیر وزیر راه نیز بر آن تاکید شد.

وی بیشترین فوتی حادثه و تصادفات را در جاده های منتهی به شمال استان اعلام کرد و گفت: تردد بالای خودرو ها با عرض 7 و نیم متری جاده هیچ سنخیتی و تناسبی ندارد ضمن اینکه خط کشی مناسب و روشنی در کنار جاده و تفکیک مسیر ها وجود ندارد.

سرهنگ آقامحمدیان رئیس پلیس راهور استان نیز تاکید کرد پلیس با تمام ظرفیت ها و استعداد با بی نظمی تخلفات ترافیکی و رانندگی طبق قانون و ارشاد لفظی برخورد و هدایت خواهد کرد.

سرهنگ اقامحمدیان حضور فیزیکی نیروهای راهور و پلیس در بیشتر استانها و جوامع را منسوخ عنوان کرد و گفت: بیشتر استانها به اتاق مانیتورینگ هوشمند کنترل ترافیک مجهز شده اند اما استان اردیبل فعلا از این امکانات برخوردار نیست و تعداد نیروهای پلیس با تعدد مسیر های پرترافیک نیز همخوانی ندارد.

وی در ادامه گفت: معاونت عمران استانداری اردبیل وعده تجهیز و ایجاد مرکز کنترل هوشمند ترافیک را داده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار