همزمان با ماه محرم مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در خیابان‌ها و بازار اردبیل آغاز شده و اردبیل غرق در عزا و ماتم شده است.
کد خبر: ۵۰۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 28 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با ماه محرم مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش در خیابان‌ها و بازارهای اردبیل آغاز شده و اردبیل پایتخت حسینیت غرق در عزا و ماتم شده است.

مردم اردبیل طبق رسمی دیرین در ماه محرم با برافراشتن پرچم و بیرق‌های سیاه به خیابان‌ها آمده و با سینه و زنجیرزنی در سوگ و ماتم می‌نشینند و به یاد امام حسین(ع) و یارانش مراسم عزاداری برپا می‌کنند.

این روزها اردبیل مملو از جمعیتی است که از جای جای ایران اسلامی و کشورهای مختلف آمده‌اند تا مراسم سوگواری امام حسین(ع) را از نزدیک ببینند.

هر کسی که این روزها در خیابان‌ها و بازارهای اردبیل باشد چیزی جز اشک ماتم و اندوه نمی‌بیند و از پیر و جوان و کودک همه برای امام حسین(ع) عزاداری کرده و گریه می‌کنند.

نوای یا حسین و یا اباالفضل در اردبیل پیچید

همزمان با ماه محرم نوای یا حسین و یا اباالفضل مردم اردبیل در شهر پیچید و مردم اردبیل با برگزاری مراسم سوگواری و دسته‌جات عزادای عشق و اردات خود را به اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاراون باوفایش نشان می‌دهند.

مراسم عزادارای اردبیل که زبانزد خاص و عام است همه‌ساله به صورت باشکوه برگزار می‌شود و از اقصی نقاط ایران و جهان برای دیدن این مراسم به اردبیل می‌آیند.

این روزها مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه و خیابان‌ها و کوچه‌های اردبیل از پرچم‌های سیاه پوشیده شده و همه‌جای اردبیل غرق در عزا و ماتم است و عاشقان حسینی به خیابان‌های اردبیل آمده‌اند تا در عزاداری سرور و سالار شهیدان به سوگ و ماتم بنشینند.

عشق و ارادت به امام حسین(ع) همه ساله مرا به اردبیل می‌کشاند

یکی از عزاداران حسینی که از تبریز آمده است گفت: عشق و ارادت به امام حسین(ع) در ماه محرم همه‌ساله مرا به اردبیل می‌کشاند و مراسم عزاداری ماه محرم در اردبیل آب و هوای خاصی دارد.

وی با اشاره به این که حضور و اجتماع باشکوه مردم اردبیل در ماه محرم بی‌نظیر است افزود: از کودک و نواجون و پیر همگان به مراسم عزاداری امام حسین(ع) می‌آیند تا عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

این روزها اردبیل غرق ماتم و عزا شده است و مردم اردبیل با پرچم‌های سیاه به خیابان‌ها و بازارها می‌آیند و به یاد امام حسین(ع) گریه می‌کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار