یادواره شهدا عملیات رمضان با حضور خانواده های شهدا، رزمندگان، جانبازان، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی روز سه شنبه در حسینیه نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس واقع در شورابیل اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 26 September 2017
 
به گزارش تابناک اردبیل؛ در این آئین سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس نقطه عطفی است که از دو بعد نظامی و فرهنگی دارای مشترکات فراونی است.
 
وی افزود: در واقعه عاشورا و دفاع مقدس هم امام حسین(ع) و هم رزمندگان با کمترین امکانات و تجهیزات و در جنگ نابرابر بر دشمنان اسلام و قرآن پیروز شدند که این بعد نظامی و فیزیکی مسئله است.
 
وی اظهار کرد: اما آنچه امروز مهم و دغدغه جامعه ماست بعد فرهنگی و ادبیات این دو واقعه مهم در تاریخ است که باید تلاش شود در جامعه ماندگار شود تا به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.
 
وی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس دنباله نهضت سیدالشهدا(ع) بود و رزمندگان وجوانان با الگو قرار دادن عاشورا و ادبیات وفرهنگ حسینی موفق شدند در جنگ نابرابر و ناجوانمردانه بر دشمنان و ستمگران فائق آیند و پیروز میدان باشند.
 
وی با بیان اینکه استفاده از ادبیات عاشورا کشور و ملت ما را در دنیا سرپا و استوار نگه داشته است، اضافه کرد: بدون شک اگر ادبیات و فرهنگ امام حسین(ع) نبود پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و حمایت مردم از آنها میسر و مقدور نمی شد.
 
فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس افزود: هدف ازگرامی داشت هفته دفاع مقدس نباید منحصر به نصب عکس شهدا و بنر و مسائلی از این قبیل باشد بلکه باید همه مسئولان در حل مشکل افتخار آفرینان و ایثارگران تلاش کنند تا مبادا چنین تصور شود که این عزیزان به فراموشی سپرده شده اند.
 
سردار نوعی اقدم اظهار کرد: همه مشکلات کنونی جامعه به خاطر دوری از ادبیات و فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است و تنها راه چاره و درمان این مشکلات روی آوردن و احیای ادبیات و فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در جامعه است.
 
وی بیان کرد: باید باور کنیم می توان با این فرهنگ و ادبیات همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی کشور را حل کرد چرا که امروز یک هزارم مشکلات اوایل انقلاب و دفاع مقدس در کشور وجود ندارد.

*** آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق زمینگیر شده اند
سردار مدافع حرم گفت : آمریکا و متحدانش از بوجود آوردن داعش، حمله به عراق و سوریه و ناامن کردن منطقه اهدافی چون سرنگونی حکومت اسد، دخالت در حاکمیت عراق و سوریه، تعضیف جبهه مقاومت، ناامن کردن مرزهای ایران اسلامی و چپاول وغارت کشورهای اسلامی را دنبال می کردند.
 
سردار نوعی اقدم افزود: با توسل به خدا و هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری و غیرت و شجاعت فرزندان این مرزو بوم آمریکا با آنهمه هیبت اش، اروپا با آن همه قدرتش و اعراب با دلارهای نفتی اش در عراق و سوریه شکست خورده و زمینگیر شده اند و به هیچو یک از اهداف پلید خود نرسیدند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز تنها پنج درصد خاک عراق و 15 درصد خاک سوریه در اشغال داعش است، اظهار کرد: امروز با افتخار و سربلندی اعلام می کنم انشاالله در آینده نه چندان دور با نابودی کامل داعش جشن پیروزی خواهیم گرفت.
 
وی بیان کرد: امروز دوست و دشمن اعتراف می کند که تنها رهبر ایران اسلامی بهترین و درست ترین راه را در عراق و سوریه انتخاب کرد و این افتخار ماست و باید به وجود چنین رهبر شجاع و مدیر و مدبر افتخار کرد.
 
وی اضافه کرد: امروز علت شکاف و فاصله بین کشورهای اروپایی و آمریکا بر سر موضوع داعش است و کشورهای اروپایی به دیپلماسی پنهان روی آورده اند.
 
وی گفت: 88 درصد خواسته جمهوری اسلامی ایران در توافق نمامه و صلح نامه آتش بس در سوریه محقق شده است و این نشان اقتدار و عظمت کشورمان در دنیا است و باید به آن افتخار کرد.
 
وی افزود: دشمنان اسلام که به دنبال این بودند که جنگ در سوریه و عراق را به جنگ مابین شیعه و سنی تبدیل کنند شکست خوردند چون در سوریه یکی از گردانهای من همه اعضایش سنی هستند و اسم گردان هم ابوبکر است.
 
در این آئین از کتاب ' از حجله تا حرم ' زندگینامه شهید مدافع حرم علی آقایی به نویسندگی لیلا نظری و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارشهای دفاع مقدس رونمایی شد.
پخش کلیپ و تجلیل از خانواده های شهدا از دیگر قسمت های این آئین بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار