نماینده مردم خلخال در مجلس مهاجرت از جنوب استان اردبیل به شهرها و استان‌های دیگر را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۴۹۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 17 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بشیر خالقی کاهش جمعیت در یک منطقه از کشور را آسیب‌زا دانست و  افزود: مهاجرت مردم از جنوب استان اردبیل به شهرها و استان‌های دیگر منجر به کاهش محسوس جمعیت شده و این موضوع بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد.

نمانیده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به میزان مهاجرت‌های انجام پذیرفته اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که بخش خورش رستم از 35 هزار نفر جمعیت برخوردار بود، هم‌اکنون به 12 هزار نفر کاهش پیدا کرده و شهر گیوی نیز به دنبال مهاجرت‌های انجام شده از سال‌های گذشته با برخورداری از 45 هزار نفر جمعیت به 22 هزار نفر تقلیل پیدا کرده است.

خالقی از کاهش جمعیت مردم در شهرهای کلور، خلخال و سایر روستاها و شهرهای این منطقه از کشور ابراز نگرانی کرد و توضیح داد: با این روند نباید انتظار توسعه متوازن استان را داشت، در حالی که در این منطقه از لحاظ منابع و استعدادهای موجود ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به استعداد و ظرفیت‌های هر منطقه، اظهار کرد: هر استان زمانی می‌تواند در مسیر توسعه قرار بگیرد که در تمامی شاخص‌ها به صورت عادلانه پیش رفته و به طرح آمایش سرزمین توجه ویژه‌ای انجام شود.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار