جنگ با جيرجيرک هزاران سال است که در چين محبوب شده و در اين کشور پر رونق اقتصادي طرفداران اين ورزش بيش از هميشه روي آن سرمايه گذاري مي‌کنند. به خصوص در يکي از شهرهاي چين که تمام صنعت حول پرورش جيرجيرک‌هاي پيشرفته ژنتيکي مي‌گردد که در اطراف مزارع زندگي مي‌کنند و بهترين نمونه‌هاي آن‌ها 7661 دلار قيمت دارند.
کد خبر: ۴۹۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 17 September 2017
تابناک اردبیل؛‌ جنگ با جيرجيرک هزاران سال است که در چين محبوب شده و در اين کشور پر رونق اقتصادي طرفداران اين ورزش بيش از هميشه روي آن سرمايه گذاري مي‌کنند. به خصوص در يکي از شهرهاي چين که تمام صنعت حول پرورش جيرجيرک‌هاي پيشرفته ژنتيکي مي‌گردد که در اطراف مزارع زندگي مي‌کنند و بهترين نمونه‌هاي آن‌ها 7661 دلار قيمت دارند.
 
سنت مبارزه با جيرجيرک از زمان سلسله تانگ (904 - 618) آغاز شده و جيرجيرک هايي که در مزارع شهر سيديان يافت مي‌شوند به خاطر اندازه بزرگ و تهاجمي بودنشان در اين ورزش مشهور هستند و بسياري از افراد پول زيادي براي تهيه بهترين جيرجيرک‌هاي اين شهر مي‌پردازند. در اواخر تابستان و پاييز، مناطق اطراف سيديان در طول روز و شب پر از جيرجيرک مي‌شود و اکثر شهروندان و روستاييان اطراف سعي مي‌کنند تا جاي ممکن پول بيشتري در بازار جيرجيرک به دست آورند. آن‌ها هر شب ساعت‌ها صرف گرفتن جيرجيرک مي‌کنند، فعاليتي که 80 درصد از مردم سيديان هرسال انجام مي‌دهند و سپس آن‌ها براي جنگيدن تربيت مي‌کنند تا قيمتشان افزايش يابد و حتي هتل‌ها پر از خريداران جيرجيرک مي‌شود که از سراسر چين به اين بازار سفر مي‌کنند.
 
سيديان بزرگترين بازار جيرجيرک در شمال چين را دارد و ماهرترين خانواده‌ها مي‌توانند تنها در ماه آگوست 15300 دلار به دست آورند. براساس معيارهاي مختلف قيمت کريکت‌ها از يک دلار تا هزاران دلار متغير است. امسال يکي از اهالي سيديان يک جيرجيرک را به قيمت 2300 دلار فروخته است و بالاترين قيمت يک جيرجيرک که در اين بازار فروخته شده 46000 دلار است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار