گزارش جلسه مشترک معاون مطبوعاتی ارشاد با سرپرستان مطبوعات سراسری در استان؛
معاون مطبوعاتی ارشاد استان اردبیل از روزنامه‌نگاران و سرپرستان مطبوعات سراسری در استان خواست با احترام به قانون از دریافت آگهی‌های خارج از توزیع ارشاد اسلامی جداً خودداری کنند.
کد خبر: ۴۹۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 16 September 2017

 

به گزارش تابناک اردبیل، توحید بلورساز معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست روز پنجشنبه با سرپرستان مطبوعات سراسری استان در محل سالن جلسات اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: در استان اردبیل 130 پروانه فعالیت نمایندگی صادر شده است که 90 مورد مربوط به شهرستان اردبیل و بقیه مربوط به سایر شهرستان های استان است.

در توزیع آگهی‌ها میان مطبوعات به عدالت رفتار می‌شود

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: تمام هم و غم ما این است که عدالت را در توزیع آگهی ها میان مطبوعات رعایت کنیم؛ عدالت واقعی وقتی تحقق می یابد که سرپرستان روزنامه ها متعهد به رعایت ضوابط و مقرراتی از جمله داشتن دفترکار، بیمه کردن کارکنان و فعالیت حرفه ای خبر باشند؛ کسانی که به صورت چمدانی فعالیت می کنند انتظار نداشته باشند که در توزیع آگهی ها با این افراد، از منظر تساوی رفتار کنیم، عدالت از دیدگاه ما قطعاً عملکرد افراد است که کاملاً بر آن اشراف داریم.
 
وی با بیان اینکه پروانه فعالیت حدود 30 نمایندگی روزنامه های سراسری در استان به اتمام رسیده است، از آنها خواست که هر چه سریع‌تر برای تمدید پروانه اقدام کنند.
 
 
 


ابطال قریب‌الوقوع مجوز 30 نمایندگی مطبوعات سراسری در استان

این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل متذکر شد که مجوز این تعداد از سرپرستان روزنامه ها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها و از جمله اتمام مجوز فعالیت، ابطال خواهد شد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خطاب به سرپرستان مطبوعات سراسری در استان گفت: انتظارمان این است که از پیگیری های غیرضرور در زمینه آگهی ها پرهیز کنید چراکه تمام تلاش ما این است که آگهی را به نوبت و به عدالت توزیع کنیم.

بلورساز با خطاب قرار دادن سرپرستان مطبوعات سراسری در استان و توصیه اکید براین که به سمتی حرکت کنید تا تمامی آگهی دستگاه های اجرایی از مسیر اداره کل ارشاد توزیع شود، گفت: با وجود مکاتبات مکرر گذشته به همه ادارات استان، همچنان دستگاههایی هستند که مستقیماً آگهی های خود را به روزنامه ها می دهند و قطعاً با این ادارات برخورد قانونی خواهد شد.

ادارات و نمایندگان مطبوعات ارشاد را دور نزنند

وی همچنین از تمامی روزنامه‌نگاران و سرپرستان مطبوعات سراسری در استان خواست با احترام به قانون از دریافت آگهی‌های خارج از توزیع ارشاد اسلامی جداً خودداری کنند.


معاون مطبوعاتی استان از سرپرستان روزنامه های سراسری در استان درخواست کرد چنانچه روزنامه ای به صورت مستقیم از اداره یا دستگاهی آگهی دریافت می کند به اداره کل ارشاد استان معرفی کنند تا برخورد قانونی شود.

بلورساز تاکید کرد: باید تمامی آگهی ها به اداره کل ارشاد استان فرستاده شود تا براساس نوبت بندی و به صورت عادلانه بین سرپرستان روزنامه ها توزیع شود تا هیچگونه شبهه ای نباشد.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست شفاف سازی دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: میزان یارانه کاغذ، بیمه و دستورالعمل ها و رتبه های نشریات و امتیاز کیفی مطبوعات در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد موجود است و این موجب می شود تا با عدالت با همه رفتار شود.

مقررات اخذ نمایندگی مطبوعات سراسری در استان

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کسانی که متقاضی نمایندگی روزنامه های سراسری در استان هستند باید علاوه بر اخذ پروانه فعالیت نمایندگی، مدرک تحصیلی و تجارب و سوابق روزنامه نگاری آنان از طریق کارشناس اداره کل ارشاد استان مورد تائید قرار بگیرد.

به گفته بلورساز، متقاضیان سرپرستی روزنامه های سراسری باید حداقل 25 سال سن و مدرک تحصیلی لیسانس با یک سال سابقه کار مطبوعاتی، فوق دیپلم با 4 سال سابقه کار مطبوعاتی و یا دیپلم با 7 سال سابقه کار مطبوعاتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی سرپرستان روزنامه های سراسری، روزانه حداقل 50 نسخه از روزنامه خود را در گسترده سراسر استان اردبیل توزیع کنند این در حالی است که طبق اطلاعات موثق، حدود 40 درصد روزنامه های سراسری فقط 10 نسخه برای توزیع در استان اردبیل ارسال می کنند.

در این جلسه صمیمی که آقای رئوف موسوی مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل نیز حضور داشت به پرسش های گوناگون سرپرستان مطبوعات پاسخ گفت و با ارائه گزارشی مستند و تقدیر از همکاری سازنده تعدادی از سرپرستان و نیز تذکرات لازم به برخی نمایندگان، خواستار همکاری و رعایت بیش از پیش دستورالعمل های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در زمینه فعالیت سرپرستان مطبوعات سراسری در استان شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار