به جای آغاز بازدیدها، وزیر راه در ابتدا احداث باند دوم اردبیل- سرچم را کلنگ زنی و سپس از پروژه فیروزآباد – خلخال بازدید کرد و در کمال تعجب پروژه‌ای که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده بود را بار دیگر افتتاح کرد.
کد خبر: ۴۹۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 15 September 2017

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل، در میانه مشکلات گره‌خورده حوزه راه استان تنها به افتتاح‌های تبلیغی و کلی‌گویی‌های از پیش شنیده شده خلاصه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهم‌ترین موانع توسعه اردبیل که از سال ۷۲ استان شده، زیرساخت راه عنوان می‌شود. این استان تاکنون نه سهم مطلوبی از راه ریلی به خود دیده و نه راه هوایی قابل اتکایی دارد.

تنها زیرساخت حمل‌ونقل استان راه‌های زمینی است که امید می‌رفت در سفر وزیر راه و شهرسازی راه به جایی برده و اعتبار مطلوب، دستور اکید و یا برنامه‌ریزی گسترده به روی خود ببنید.

از روز نخست سفر وزیر راه و شهرسازی خبرنگاران همراه وزیر و تمامی معاونان وی بودند.

از بدو حضور وزیر در فرودگاه اردبیل بر خلاف رویه حاکم و پاسخ به اولین سؤالات خبرنگاران، عباس آخوندی حاضر به مصاحبه و پاسخگویی به هیچ سؤالی نشد و پاسخ خود را به بعد از بازدید از پروژه‌ها حواله کرد.

با این وجود خبرنگاران به همراه اکیپ وزارت راه و شهرسازی از ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل بازدید کردند بدون اینکه آقای وزیر در خصوص طرح تغییر مکان فرودگاه، توسعه فرودگاه پارس‌آباد و بهبود خطوط هوایی اردبیل ابراز عقیده کند.

در ادامه بیمارستان ۲۵۸ تخت خوابی نیز در سکوت رسانه‌ای بازدید شد و آقای وزیر صرفاً نقشه بیمارستان را در ذهن بررسی و در عرض چند دقیقه زمین پروژه را ترک کرد.

انتظار می‌رفت بعد از حضور آخوندی در طرح بازآفرینی شهری محله محروم گلمغان بتوان وی یا یکی از معاونان را ملزم به صحبت و پاسخگویی کند اما هیچ سؤالی پاسخ داده نشد.

در تمامی این مدت مدیران استانی نیز در سکوت پروژه‌ها را بازدید کرده و برای تأخیر در ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل، عدم آغاز به کار فرودگاه پارس‌آباد، تأخیر در روند اجرایی احداث بیمارستان ۲۵۸ تخت خوابی و وضعیت اسفناک محله گلمغان هیچ نظری ابراز نکردند.

بطوریکه مراسم کلنگ زنی محله گلمغان در حیرت و تعجب اهالی بر هوا ماند و بدون کلنگ زنی آخوندی و معاونان به شهیدگاه اردبیل مراجعه کردند و در نهایت مشخص نشد کدام پروژه قرار بوده کلنگ زنی شود.

طرح ساماندهی شهیدگاه پروژه‌ای که به یکباره سر از لیست بازدیدها درآورد و این تصور را تداعی کرد که به جای پروژه‌های نیمه‌تمام مدیران استانی به دنبال نمایش پروژه‌های تکمیل شده هستند.

روز نخست سفر وزیر راه و شهرسازی در اردبیل با جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در آن استاندار اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی، فعال بخش خصوصی، پنج نماینده و چهار شهردار ایراد سخنرانی کرده و مرتب از استاندار برای کمبود وقت اخطار گرفتند، پایان یافت.

در پایان جلسه نه تنها پاسخی به سؤالات خبرنگاران از سوی آقای وزیر داده نشد بلکه یکی از محافظان با برخورد با خبرنگار طراح سؤال مانع از طرح سؤال شد و گفت: زمانی که وزیر می‌گوید بعد از بازدید جواب می‌دهم سؤال نپرسید.

در نهایت وزیر راه و شهرسازی با امام‌جمعه اردبیل دیدار کرد. دیداری که می‌توان گفت مهم‌ترین مطالبات مردم اردبیل از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان مطرح شد و با شوخی و خنده وزیر که این مطالبات بودجه کل کشور را نیازمند است خاتمه یافت.

در روز دوم سفر سکوت‌ها سنگین‌تر بود آن هم در وضعیتی که بازدید از کلیدی‌ترین مطالبات راه‌سازی در برنامه وزارت راه و شهرسازی گنجانده‌شده بود.

به جای آغاز بازدیدها، وزیر راه در ابتدا احداث باند دوم اردبیل- سرچم را کلنگ زنی و سپس از پروژه فیروزآباد – خلخال بازدید کرد و در کمال تعجب پروژه‌ای که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده بود را بار دیگر افتتاح کرد تا خبرنگاران قلم به دست صرفاً افتتاح را پوشش داده و باز منتظر بمانند.

بعد از بازدید از محور اسالم- خلخال و تأکید صرف وزیر به اهمیت این محورها و تلاش برای احداث آن ها، آخوندی با اقدام جالب خبری به بازدید راه‌آهن رفت.

در هنگام بازدید عنوان شد که نیازی به حضور اکیپ‌های خبری نیست که البته به اصرار خبرنگاران، اکیپ‌های خبری در محل حضور یافته و با امید شنیدن وعده‌ای از سوی آخوندی سراپا گوش شدند.

با این وجود مطالبه بیش از یک دهه مردم اردبیل بار دیگر روی زمین ماند و وزیر راه و شهرسازی صرفاً به این اظهارات بسنده کرد که راه‌آهن اردبیل برای دولت اولویت دارد.

در پی اعتراض اصحاب رسانه در نهایت اطرافیان آقای وزیر جلسه‌ای ۱۰ دقیقه‌ای را با خبرنگاران ترتیب دادند.

در نهایت بازگشت وزیر راه به اردبیل با جلسه‌ای که از ساعت شش عصر در پاویون فرودگاه به ساعت ۱۵:۳۰ عصر در استانداری انتقال یافته بود همراه شد و وزیر راه به سوالاتی از جمله برخورد نادرست با خبرنگاران طراح سؤال و عدم تخصیص عادلانه بودجه در بین استان‌ها پاسخ نداد.

با  بازدید از محور رضی- مشگین شهر و رضی- مغان و جلسه مشترک وزیر راه با مجمع نمایندگان، استان آخوندی استان اردبیل را بدون پاسخ قطعی به مطالبات راه‌سازی این استان ترک کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار