شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ادامه درخشش در لیگ برتر توانستند در لیگ قهرمانان آسیا نیز با موفقیت به کار خود ادامه دهند و برای اولین بار خود را به جمع چهار تیم برتر آسیا برسانند.
کد خبر: ۴۹۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 12 September 2017
 سنت شکنی پرسپولیسی ها در لیگ قهرمانان

به گزارش تابناک اردبیل، پرسپولیسی ها در لیگ قهرمانان آسیا توانستند خود را به جمع چهارتیم برتر قاره برسانند. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها به وقوع پیوسته است. سرخ پوشان که پیش از این و در جریان بازی های جام باشگاه های آسیا توانسته بودند بارها به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنند و در نهایت با کسب عناوین سومی و چهارمی به کار خود خاتمه دهند پس از ادغام آن بازی ها با رقابت های جام در جام آسیا و موجودیت لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند از سد بازی های یک هشتم و یک چهارم نهایی بگذرند تا بتوانند به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنند.

اما پس از آغاز دوره جدید این تیم که از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ به وقوع پیوست پرسپولیسی ها در ابتدا روی استحکام و تثبیت خود در لیگ برتر برنامه ریزی کردند و توانستند با پیروی از تدابیر فنی و مدیریتی پیش بینی شده به عناوین نایب قهرمانی و قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کنند. در این دوره که آنها در صدر تیم های ایرانی قرار گرفتند بسیاری از هواداران این تیم و کارشناسان فوتبال را با خود همراه کردند که می توانند در سطح آسیا نیز به درخشش خود ادامه دهند، موضوعی که با واکنش های مختلفی همراه بود چرا که بسیاری، کمبود تجربه بازی های بین المللی را مهمترین مانع این تیم برای رسیدن به موفقیت در سطح قاره می دانستند.

مشکلاتی که در انجام بازی های خانگی (جهت همگروهی با عربستانی ها و محرومیت از حضور هواداران) برای پرسپولیسی ها به وجود آمده بود احتمال به دست نیاوردن امتیازات برای رسیدن به مراحل بالاتر را محتمل کرده بود؛ اما برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش به درخواست هواداران خود و آن دسته از کارشناسانی که درخشش پرسپولیسی ها در آسیا را ادامه دار می دانستند پاسخ مثبت دادند و توانستند به هدف اصلی خود برسند.

پرسپولیسی ها پس از صعود از گروه خود در مرحله حذفی برابر لخویای قطر قرار گرفتند و زمانی که توانستند با برتری در دو دیدار مقابل این تیم خود را به جمع هشت تیم برتر قاره برسانند به این درصد از خودباوری رسیدند که راه زیادی تا سنت شکنی و رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا ندارند. سرخ پوشان برای این بازی باید مقابل الاهلی عربستان قرار می گرفتند تا بتوانند صعود کنند.

پنجاه دقیقه ابتدایی دیدار اول هیچ نشانی از سنت شکنی و صعود پرسپولیسی ها نداشت چرا که این تیم با دو گل از حریف خود عقب بود؛ اما پس از آن بود که آنها توانستند با تغییرات مثبت در بازی خود بازی را به تساوی بکشانند و پس از آن نیز در دیدار برگشت سه بار دروازه حریف خود را باز کنند و برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر آسیا برسند.

این سنت شکنی برانکو و شاگردانش باعث شد تا آنها حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را به کلکسیون افتخارات سال های اخیر خود اضافه کنند و برخلاف دوره های قبلی این بار شانس خود را برای حضور در بازی نهایی لیگ قهرمانان و رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا بیازمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار