چاله فاضلاب بدون درپوش در وسط چهارراه امام خمینی (ره) پارس آباد باعث سقوط یک مرد جوان و مصدومیت شدید وی شد.
کد خبر: ۴۹۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 11 September 2017

///

قصه چاله‌ چوله‌های خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر حرف جدیدی نیست و کمتر کسی است که خاطره‌ای در این مورد نداشته یا داستانی از این دست به گوشش نرسیده باشد.

اصلاً داستان افتادن در چاله‌هایی که یا به دلیل خراب شدن آسفالت پدید آمده و یا حاصل کنده‌کاری شرکت‌های مخابرات، آب، برق و گاز، شهرداری است، قدیمی و تکراری شده اما سقوط در چاله فاضلاب بدون دریچه که اگر شانس بیاوریم و ما را با دست و پای شکسته از ته آن خارج کنند اتفاق نسبتاً تازه‌ای است که اگرچه خیلی شایع نیست ولی برای برخی از شهروندان دردسرهای جدی به دنبال داشته است.

تصور کنید شبانه یا هنگام بازگشت از محل کار، در پیاده‌رو یک چاله فاضلاب چند متری جلویتان سبز شود. چاله ای بدون درپوش، حصار و یا هر وسیله‌ای برای هشدار دادن به شما و تا به خودتان بیایید و ببینید این چاله از کجا پیدا شده، در آن سقوط می‌کنید. حادثه‌ای که برای یک تن از شهروندان پارس آبادی رخ داده و او را راهی بیمارستان کرده است.

این حادثه در چهارراه امام خمینی (ره) شهر پارس آباد رخ داد و به دنبال آن یک شهروند پارس آبادی با سقوط در یک چاله فاضلاب بدون درپوش مصدوم شد.

این فرد مصدوم بخاطر اهمال و سهل انگاری شهرداری در عدم استفاده از درپوش برای این چاله فاضلاب، از این نهاد اجرایی شکایت کرد. در واقع نداشتن درپوش روی دریچه و نبود علائم هشدار مثل نوار خطر یا تابلو در آن اطراف علت سقوط مرد جوان به درون چاله فاضلاب شده بود.

حدود یک ماه پیش نیز یک خودرو پراید به علت نداشتن درپوش در همین چاله فاضلاب سقوط و باعث وارد شدن خسارت به صاحب این خودرو شد.

برابر بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، یکی از وظایف قانونی تکلیف شده به شهرداری، اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای رفع خطرهای احتمالی واقع در معابر عمومی، کوچه ها، اماکن عمومی و دالان های عمومی و خصوصی است و حسب قانون اخیرالذکر، شهرداری مؤظف است نسبت به پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر اقدام کنند.

///

انتهای پیام/آران مغان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار