ریاست‌جمهوری در سنگاپور یک منصب کاملاً تشریفاتی است که در سال جاری در اختیار قوم مالایی که در اقلیت هستند، قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 11 September 2017
رئیس جمهور سنگاپور


به گزارش تابناک اردبیل به نقل از رویترز، «حلیمه یعقوب» رئیس سابق مجلس سنگاپور و نامزد ریاست جمهوری این کشور پس از اینکه رقبایش برای شرکت در این رقابت رد صلاحیت شدند به عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن سنگاپور برگزیده می‌شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه استریت‌تایمز روز دوشنبه در گزارشی نوشت ریاست‌جمهوری در کشور سنگاپور یک منصب کاملاً تشریفاتی است که در سال جاری در اختیار قوم مالایی که در اقلیت هستند، قرار خواهد گرفت. کمیته انتخابات ریاست‌جمهوری فقط صلاحیت حلیمه یعقوب را برای شرکت در این رقابت تایید کرد.

بنابر گزارش‌ها نام این سیاستمدار روز چهارشنبه به طور رسمی به عنوان رئیس‌جمهور سنگاپور اعلام می‌شود. سنگاپور با هدف حفظ انسجام در این کشور چندفرهنگی اعلام کرد این بار منصب تشریفاتی ریاست‌جمهوری به نامزدهای جامعه مالایی تعلق می‌گیرد.

ریاست بر مجلس سنگاپور نقطه قوت یعقوب بود و باعث تایید صلاحیت او شد. دو نفر از چهار نامزد دیگر مالایی نبودند و شایستگی دو نفر از آن‌ها نیز تایید نشد. آخرین مالایی که سمت ریاست‌جمهوری را به خود اختصاص داد «یوسف اسحاق» بود که عکس او بر اسکناس‌های این کشور چاپ شده است. او از سال 1965 تا 1970 یعنی نخستین سال‌ها پس از استقلال سنگاپور رئیس‌جمهور این کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار