اعدام در ملأعام آثار پیشگیرانه برای مردم ندارد و در مقابل افسردگی اجتماعی، ترس و هراس در جامعه را بیشتر کرده و خشونت‌آفرین خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 11 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به حادثه تلخ قتل آتنا و صدور حکم اعدام برای قاتل او، گفت: آنچه که افکار عمومی را در یکی، دو ماه اخیر به شدت نگران کرد موضوع قتل آتنا بود که مردم انتظار داشتند سیستم قضایی به سرعت به این موضوع ورود کند.

وی ادامه داد: در این حادثه قوه قضاییه در اسرع وقت جوانب را در نظر گرفت و تحت‌تأثیر احساسات قرار نگرفته و با اقدام سریع خود اعتماد مردم را به سیستم قضایی بیش از پیش کرد اما آنچه در مورد صدور حکم اعدام قاتل آتنا مطرح شده باید کمی ملاحظات در نظر گرفته شود.

موسوی چلک تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که با مجرم برخورد نشود و ما در جایگاه قاضی نیستیم اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اعدام در ملأعام آثار پیشگیرانه برای مردم ندارد و در مقابل آسیب‌های اجتماعی و روانی بسیاری را موجب می‌شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، گفت: ما به قوه قضاییه پیشنهاد می‌دهیم اجرای حکم و مجازات این فرد در ملأعام نباشد چرا که دیدن چهره فردی که اعدام می‌شود خوشایند نیست حتی اگر آن فرد دشمن باشد.

وی تصریح کرد: آثاری مانند افسردگی اجتماعی، ترس و هراس در جامعه از جمله دیدن صحنه اعدام است و خشونت‌آفرین خواهد بود و علاوه بر اینکه در روحیه مردم تأثیر بد می‌گذارد آثار پیشگیرانه‌ای ندارد ما این تجربه را در مورد اعدام معتادین داشتیم که نتیجه آن کاهش معتاد و قاچاقچی نبود.

موسوی چلک در گفتگو با فارس ادامه داد: قوه قضاییه در اجرای قانون و پاسخگویی به افکار عمویم دقت و سرعت لازم را داشته است اما فراموش نکنیم اجرای حکم مجازات باید آثار پیشگیری و تنبیهی داشته باشد اما اجرای حکم اعدام در ملأعام این آثار را ندارد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، گفت: به نظر می‌رسد که با فرایند به موقع اطلاع‌رسانی و اجرای سریع حکم، افکار عمومی قانع می‌شود و این کافی است و اگر مطالبات مردم آن شهر هم اعدام در ملأعام باشد بهتر است به آنها گوشزد کنیم که از نظر کارشناسی مناسب نیست چرا که ما از عوارض انجام چنین حکمی مطلع هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار