سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل که گام بزرگی در ارتقای تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته‌اند این روزها با مشکل فروش محصول خود روبه‌رو شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 09 September 2017
1

به گزارش تابناک اردبیل،دشت اردبیل که یکی از دشت‌های حاصل‌خیز کشور است نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و یکی از محصولات تولیدی این استان سیب‌زمینی است.

کشاورزان اردبیلی که نقش مهمی در تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند این روزها با مشکل فروش محصول سیب‌زمینی روبه‌رو هستند و سریال مشکلات فروش سیب‌زمینی به جای خود باقی است.

سیب‌زمینی کاران اردبیلی که با هزاران امید و تلاش و زحمت هم‌اکنون مشغول برداشت محصول خود هستند دغدغه و نگرانی زیادی در مورد فروش محصول خود دارند و منتظرند که مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

دشت اردبیل که یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی محصوب می‌شود و جزو استان‌های برتر در تولید سیب‌زمینی باکیفیت است با نگرانی کشاورزان همراه است.

قیمت سیب‌زمینی متناسب با هزینه تولید نیست

سیب‌زمینی‌کار اردبیلی با اشاره به این که متاسفانه قیمت فروش محصول سیب‌زمینی متناسب با هزینه تولید از جمله خرید سم و کود و آبیاری نیست، گفت: ما بذر سیب‌زمینی را بالای یک هزار تومان خریداری کرده‌ایم در حالی که متاسفانه در زمان فروش محصول با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

سعید جعفری با بیان این که سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری و ارتقای تولیدات داخلی نقش اساسی دارند افزود: نیاز است در این زمینه حمایت همه‌جانبه‌ای از سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی انجام شود تا دغدغه و نگرانی این قشر زحمتکش برطرف شود.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر این که گام بزرگی در تولید برداشته‌ایم در اشتغال‌زایی نیز نقش اساسی ایفا کرده‌ایم چرا که همزمان با برداشت محصول خود برای خیل عظیمی از جوانان بیکار اشتغال ایجاد می‌کنیم.

سیب‌زمینی‌کار اردبیلی با گلایه از مسئولان استان بیان کرد: انتظار داریم مسئولان روند محصولات سیب‌زمینی را تسهیل بخشند و نیز با راه‌اندازی کارخانه‌های صنایع تبدیلی گام بزرگی در متعادل سیب‌زمینی قیمت سیب‌زمینی بردارند.

پیش‌بینی برداشت بیش از 700 هزار تن محصول سیب‌زمینی در اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 21 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 700 هزار تن محصول سیب‌زمینی در اردبیل برداشت شود.

حسن روحی با اشاره به این که اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی محسوب می‌شود، افزود: سیب‌زمینی تولید شده در اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که در حال حاضر با راه‌اندازی صنابع تبدیلی و توسعه صادرات سیب‌زمینی دغدغه سیب‌زمینی‌کاران در حال برطرف شدن است، بیان کرد:‌ انتظار می‌رود امسال قیمت سیب‌زمینی متعادل با هزینه تولید باشد که در این زمینه نیاز است کشاورزان منطقه نگرانی نداشته باشند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از سیب‌زمینی‌کاران استان انتظار داریم از برداشت زودرس محصول خودداری کنند و محصول خود را در انبارها و سردخانه‌های استاندارد نگهداری کنند.

سیب‌زمینی‌کاران اردبیل که نقش بسیار مهمی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقای تولید داخلی دارند چشم امیدشان به اقدامات اساسی مسئولان استانی است که مشکل فروش محصول سیب‌زمینی برطرف شود و کشاورزان سیب‌زمینی‌کار تلاشگر با امید و انگیزه بتوانند همچنان نقش خود را در توسعه تولید داخلی به دست آورند که در این زمینه اقدامات عملی مسئولان استان نیاز اساسی است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار