معاون شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
معاون شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بارش در استان اردبیل ۲۳ درصد کاهش یافته است و امسال وضعیت بارش کم و خشکسالی بر منطقه حاکم است.
کد خبر: ۴۹۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 07 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، نبی‌الله عیسی‌لو در جلسه حفاظت از منابع آب استان اردبیل اظهار داشت: بارش در استان اردبیل 23 درصد کاهش یافته است و امسال وضعیت بارش کم و خشکسالی بر منطقه حاکم است و طبق گزارشات به عمل آمده امسال خلخال پربارش‌ترین و نمین کم بارش‌ترین شهرستان استان اردبیل شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به این که در سال آبی جاری و تا نیمه شهریور 279 میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است، افزود: این میزان بارش نسبت به بلندمدت 18 درصد کاهش و نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش نشان می‌دهد چرا که سال گذشته شاهد پربارشی در استان بودیم.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به مصرف آب در بخش کشاورزی و پیش‌بینی‌های انجام یافته روبه‌رو شدن با مشکلات زیادی در تامین آب کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود که در این زمینه مدیریت مصرف منابع آبی و صرفه‌جویی باید به طور اساسی مورد توجه واقع شود.

مطالعات فاز نخست و دوم ساماندهی رودخانه‌های مرزی انجام می‌شود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این جلسه گفت: مطالعات فاز نخست و دوم ساماندهی رودخانه های مرزی به طول 127کیلومتر در دستور کار قرار داده شده که امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته شاهد ساماندهی رودخانه‌ها و آزاد تصرفات در بستر رودخانه‌ها باشیم.

امین حسین‌پور افزود: در 15 سال اخیر 76 سیل در استان رخ داده که 6 سیل تخریب بیشتری داشته و امسال نیز چهار سیل در اوایل بهار در استان اردبیل اتفاق افتاده است که تمامی این موارد کار را برای ما دشوارتر می‌کند و نیازمند تصمیمات اساسی و لازم در این زمینه هستیم تا خسارات کم‌تری را متحمل شویم.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این جلسه گفت: در ارتباط با تامین آب شرب دشت اردبیل به صورت فاینانس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته که ورود سریع به این حوزه را می‌طلبد و امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم بحران آب در دشت اردبیل را کنترل کنیم.

اصغر سلیمان‌زاده افزود: روش سنتی کشاورزی در استان اردبیل یکی دیگر از دلایلی است که موضوع را با مشکل روبه‌رو می‌کند چرا که روش سنتی بسیار بیشتر از سایر روش‌ها آب را مصرف می‌کند و به همین دلیل نیاز است با استفاده از روش‌های جایگزین و همکاری کشاورزان بتوانیم شاهد صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب بخش کشاورزی باشیم.

وی بیان کرد: تخصیص 100 درصدی منابع اعتباری به طرح‌های آبرسانی یک ضرورت مهم و اساسی است که متاسفانه در این زمینه تاکنون اقدامی انجام نشده و اعتباری اختصاص نیافته است که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرای مربوطه هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار