رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه استان یزد دارای رتبه اول کشوری در بحث پرورش بلدرچین است، گفت: مرکز سراسری تحقیقات بلدرچین در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزدسیدجمال سجادی‌پور در نشست خبری خود که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان یزد بیش از 31 هزار میلیارد ریال است.  رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: 13 درصد از جمعیت بالای 10 سال استان یزد در بخش کشاورزی اشتغال دارند. 
سجادی‌پور با اشاره به اهمیت تبدیل زراعت کشت استان به کشت‌های کم‌آب‌خواه افزود: بیش از 160 هزار هکتار از مساحت استان زیرکشت محصولات کشاورزی است. 
وی تصریح کرد: از کل سطح زیرکشت استان یزد 37 درصد به محصولات زراعی و 63 درصد به انواع محصولات باغی اختصاص دارد.
 وی با اشاره به اینکه 1 درصد از کل سطح زیرکشت آبی کشور در استان یزد قرار دارد، عنوان کرد: در استان یزد سالانه بیش از 1 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی برداشت می‌شود. 
سجادی‌پور ادامه داد: 2 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور و 9 و 4 دهم درصد از GDP استان به بخش کشاورزی استان یزد تعلق دارد.  وی در مورد ظرفیت‌های صادراتی بخش کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: 70 درصد از تولید روناس، 50 درصد بذر یونجه، 63 درصد پسته، 37 درصد انار، 23 درصد زعفران و 55 درصد از گوشت طیور استان یزد به خارج از استان و کشور صادر می‌شود. 
وی خرید ادوات مختلف کشاورزی، با بودجه‌ای بالغ بر 114 میلیارد ریال و جذب بیش از 15 میلیارد تومان بودجه از مرکز برای سازمان جهاد کشاورزی استان یزد را از جمله اقدامات موثر در این بخش در سال‌های 92 و 93 عنوان کرد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به وجود بیش از 15 هزار سطح زیرآبیاری تحت فشار در استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 15 میلیارد تومان بلاعوض در این حوزه از سوی این سازمان پرداخت شده است.
  وی با اشاره به سختی‌های حفظ و توسعه منابع کشاورزی در استان، کشاورزی در شرایط اقلیمی استان یزد را حرکتی جهادی به سمت تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی در استان و کشور دانست.
 وی با اشاره به سهم 88 و 5 دهم درصدی آب کشاورزی استان از منابع آبی استان ادامه داد: رشد 11 درصدی سطح زیرکشت گلخانه‌های سبزی، صیفی و رشد 4 درصدی تولید محصولات گلخانه‌ای از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی استان یزد در سال‌های 91 تا 93 است.  سجادی‌پور با اشاره به جذب و استخدام 80 نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: مرکز سراسری تحقیقات بلدرچین در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.
 وی گفت: استان یزد از نظر پرورش بلدرچین دارای رتبه اول کشوری است و در همین راستا، 4 خط کشتارگاهی بلدرچین در سطح استان یزد راه‌اندازی شده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه فعالیت گلخانه‌ای کاری پرسود و پویا است، اظهار داشت: بیش از 13 هزار فرصت شغلی در حوزه کشت گلخانه‌ای در استان یزد ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار