برخی نمایندگان استان با این تاکتیک "نرم" به دنبال جابجایی و تغییر استاندار اردبیل هستند.
کد خبر: ۴۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 04 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل،هفته پیش بود که مجید خدابخش، استاندار اردبیل طی نامه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که امضای برخی وکلای استان اردبیل نیز در آن نامه به چشم می خورد، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو به رئیس جمهور معرفی شد.

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و یکی از امضاکنندگان نامه پیشنهاد خدابخش به عنوان وزیر نیرو در خصوص این که آیا مجمع نمایندگان استان در جلسات مشترک روی گزینه‌های احتمالی تصدی استانداری اردبیل بحث کرده‌اند، یا خیر؟ اظهار داشت: بحث تغییر استاندار اردبیل جدی نیست و آن چه که در برخی رسانه ها مطرح می شود شایعه است

.

وی تصریح کرد: تغییر استاندار اردبیل را به شرطی قبول خواهیم کرد که گزینه مدنظر، توانمندتر از استاندار فعلی باشد، اگر قرار باشد گزینه ای ضعیف تر از استاندار فعلی روی کار بیاید موافقت نخواهیم کرد.

صدیف بدری دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت:، فعلا بحثی درباره تغییر استاندار اردبیل در مجمع نشده و هیچ گزینه ای هم مطرح نشده است.

محمد فیضی نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به اینکه آیا استاندار اردبیل در دولت دوازدهم تغییر خواهد یافت یا خیر، تأکید کرد: این تغییر منوط به ارتقا پست استاندار اردبیل است و به همین منظورآقای مجید خدابخش به عنوان وزیر نیرو پیشنهاد شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه تصمیم گیری نهایی برای تغییر استاندار اردبیل با شخص رئیس جمهور است، در خصوص گزینه احتمالی استانداری اردبیل به فرد خاصی اشاره نکرد.

فیضی در پاسخ به اخباری در خصوص اینکه گزینه پیشنهادی فردی غیر بومی است، متذکر شد: گزینه احتمالی می تواند غیر بومی یا بومی باشد اما فعلا مجمع نمایندگان استان روی فرد خاصی به اجماع دست نیافته است.

به گزارش تابناک اردبیل، برخی منابع خبری و صاحبنظران، درج نام خدابخش در کنار گزینه های پیشنهادی وزارت نیرو را مصداق "پوست خربزه انداختن زیر پای استاندار اردبیل" تحلیل کرده و بر این باورند که مجید خدابخش تا این حد لابی ندارد که بتواند رئیس جمهور ار متقاعد کند تا بر منصب وزارت نیرو تکیه بزند؛ این که چند نماینده در نامه تک پاراگرافی نام چند نفر را به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح کنند، اصلاً قابل اعتنا نیست و نمی توان آن را جدی گرفت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صولت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
سلام و عرض ادب؛
دل و روحم آزاری صد چندان می بیند وقتی می شنود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و قانون گذاری هنوز نمی داند وظیفه اش در حیطه قانون( پیشنهاد، رفع تعارض، تصویب و ...) و در حوزه نظارت ( در امورات مختلف) هست.
سوالاتی در این باب مطرح می شود. آیا انتخاب استاندار بر عهده نماینده مجلس هست؟ صد البته خیر قانون تصریح می کند که استاندار بنا به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران و با ابلاغ رییس جمهور انتخاب و منصوب می شود. کجای قانون گفته مجمع نمایندگان استان تصمیم بر انتخاب یا ... دارند. از 7 نماینده موجود در استان اردبیل سوال می کنم. آیا به مبانی حقوق آشنایی دارند. چرا در مورد تصویب، پیشنهاد و ... قانون طرحی نمی دهند. اینقدر قوانین متعارض و اکثرا دست و پا گیر در امورات مردم وجود دارد چرا به کار خودتان نمی رسید. یا در کار خود تخصص ندارید یا اصلا برایتان مهم نیست. بنده همه شما 7 نفر رو انسان های شریفی می دانم. ولی با صدای بلند و رسا می گویم. چرا نماینده قاون خودش یکه تاز عرصه بی قانونی و نقض صریح قانون و دخالت در نص صریح قانون و اختیارات وزیر کشور و ... هستید؟. آیا تا بحال در مجمع نمایندگان بحث کردید اساتید محتلف رشته حقوق( خصوصی، عمومی، بین الملل، تجارت و ...) رو دعوت کنید و کار اصلی خود را با آگاهی پیش ببرید.
ارادتمند تمام انسان های صادق: صولت( اسم مستعار)
صادقانه بگویم جرات نکردم اسم واقعیمو بنویسم.
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
آقای صولت نقطه نظرات جنابعالی در واقع دردودل همه همشریان است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار