استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل در خصوص ماندن یا رفتن خود در دولت دوازدهم گفت: دولت فعلی هر کجا تشخیص دهد می روم.
کد خبر: ۴۸۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 22 August 2017
به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش بعد از ظهر سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه تصریح کرد: دولت تغییر نیافته بلکه تکرار شده است.

وی با استناد به روایتی گفت: «شهید هم باشیم برنده ایم و پیروز هم شویم برنده خواهیم بود» و دولت هر کجا امر کند می روم.

استاندار اردبیل متذکر شد: عملکرد توسعه ای دولت در استان اردبیل عالی بوده و در تاریخ قبل و بعد از انقلاب این میزان توجه و سرمایه گذاری در استان سابقه ندارد.

به نوشته مهر، خدابخش تصریح کرد: ۱.۴ میلیارد دلار در آب و برق و خاک  اردبیل پول صرف کرده که قابل توجه و بی نظیر است.

وی همچنین به بهره برداری از ۲۹۱ پروژه با اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت در استان اشاره کرد و تعداد طرح های اقتصادی را ۳۳ مورد با سرمایه گذاری ۱۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

خدابخش تصریح کرد: ۳۵۰ میلیون دلار به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اختصاص یافته که ظرفیت تولید را به میزان ۴۸۰ مگاوات افزایش می دهد.

وی افزود: با تکمیل این پروژه اردبیل آماده راه اندازی صنایع انرژی بر است و برق مصرفی استان تا پنج سال تامین می شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل متذکر شد: تاکنون سرمایه گذاری ارزی به این وسعت در استان صورت نگرفته و بیشترین میزان ۷۰ میلیون دلار در سبلان پارچه بوده است.

خدابخش در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز به احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با ۴۲ میلیون دلار به شیوه BOT، نیروگاه های برق و مجموعه های گردشگری اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری هایی در خانه های تاریخی، راه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری نیز داریم.

تلاش برای اخذ میزبانی لیگ جهانی والیبال

وی به راه اندازی تور گردان در اردبیل اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۷۰۰ گردشگر اروپایی به اردبیل سفر کردند.

استاندار اردبیل یکی از قابلیت های استان اردبیل را گردشگری ورزشی دانست و گفت: در استان اردبیل طی سال های اخیر جشنواره زیبایی اسب، مسابقات بین المللی شطرنج، مسابقات والیبال آسیایی و جهانی و اردوی یم ملی قایقرانی نوجوانان در گرمی برگزار شده است.

خدابخش با اشاره به تجهیز و استاندار سازی دو سالن ورزشی در اردبیل و تجهیز این دو سالن از سوی فدارسیون والیبال با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان اضافه کرد: هزینه کرد ما در ورزش چندان زیاد نبوده اما خروجی قابل توجهی داشتیم.

رئیس شورای اداری استان به طرح درخواست میزبانی لیگ جهانی والیبال اشاره کرد و گفت: از سویی قول برگزاری مسابقات اسکی در استان مطرح شده است.

توسعه تعاملات تجاری با آذربایجان

وی در خصوص اقدامات اخیر توسعه روابط بین المللی استان ادامه داد: از جمله اقدامات دو دیدار  رسمی با جمهوری آذربایجان، سفر وزرای اقتصاد و گردشگری و حضور در کمیسیون های اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه خزر از جمله اقدامات است.

خدابخش مهمترین اقدام توسعه تعاملات را فعال شدن مجدد نقطه مرزی اصلاندوز دانست و گفت: طرف آذری در احداث پل و اتصال اصلاندوز به آذربایجان مشروط به ترانزیت حداقل یک میلیون تن کالا نظر مثبتی دارد که در حال بررسی تحقق این  مهم هستیم.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری اردبیل افزود: منطقه آزاد در صورتی که در صحن علنی مجلس بررسی شود امید می رود مصوب شود.

استاندار اردبیل به اختصاص دو هزار و ۵۵ هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی اردبیل نیز اشاره و تاکید کرد: مشکل زمین منطقه رفع شده و در حال حاضر مشکل راه دارند که لازم است فرودگاه اردبیل با تغییر محدوده فنس کشی در احداث راه مناسب به منطقه کمک کند.

نیازمند کشت و صنعت در شمال استان هستیم

خدابخش یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان را پایاب خداآفرین با یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه ۷۷ هزار هکتار به اراضی استان اضافه شده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی ۳۰۰ نفر با هزار دستگاه ماشین آلات در این پروژه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: این پروژه ظرفیت ایجاد اشتغال چند هزار نفری را دارد اما لازمه آن ایجاد مجموعه های کشت و صنعت است.

استاندار اردبیل همچنین دو پروژه مهار آب های مرزی دیگر را سد عمارت در گرمی و احمد بیگلو در مشگین شهر برشمرد و ابراز امیدواری کرد هر دو این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

خدابخش در خصوص آخرین وضعیت پهنه های معدنی نیز به صدور پروانه اکتشاف در دو پهنه سبلان- قره سو و باغرو داغ کوثر اشاره کرد و گفت: در پهنه قزل اوزن خلخال نیز در حال مطالعات اکتشافی هستیم.

وی همچنین به تخصیص بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری در سال جاری اشاره کرد و افزود: ۱۰ هکتار زمین نیز برای پارک اختصاص یافته است.

تدبیر جامع برای سیب زمینی مازاد اردبیل

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سیب زمینی تولیدی اردبیل اشاره کرد و گفت:صادرات به جمهوری آذربایجان به میزان ۱۰۰ هزار تن، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، احداث سردخانه و انبارهای بزرگ و تبدیل سیب زمینی به محصول نیمه پخت منجمد از دیگر اقدامات است.

به گفته خدابخش سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تن سردخانه و انبار بزرگ توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که برای تکمیل آن ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود و با رایزنی در سطح وزارت خانه به دنبال تامین این اعتبار هستیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت و سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بنیاد علوی در استان ادامه داد: از سویی با احداث کشتارگاه مرغ صنعتی مطابق با استانداردهای جهانی و ایجاد سردخانه مدرن اتمسفریک بازار صادرات اردبیل نیز توسعه می یابد.

حوادث اردبیل برجسته شد

رئیس شورای اداری استان همچنین در خصوص اقدامات فرهنگی صورت گرفته بکار گیری بانوان در هفت پست مدیریتی را یادآور شد و گفت: برخی بانوان از پست های مدیریتی آموزش و پرورش استقبال نکردند.

خدابخش تاکید کرد: این تعداد تمایل به تدریس داشتند و با وجود پیشنهاد مشاغل مدیریتی استقبال نکردند.

وی به ارتقا هفت برابری اساتید به درجه استادی و جذب ۱۰۰ نفر اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: در رتبه های دانش آموزی نیز ما شاهد رشد معدل ۲۰ هستیم؛ بطوریکه تعداد دانش آموزان معدل ۲۰ از هفت نفر در سال ۹۴ به ۱۶ نفر در سال ۹۵ و ۲۸ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

استاندار اردبیل در خصوص برخی آسیب های اجتماعی از جمله قتل پزشک اردبیلی و آتنا اصلانی نیز اضافه کرد: آسیب های اجتماعی مختص اردبیل نیست اما در استان اردبیل برجسته شد و این آسیب ها نیازمند تحلیل است.

خدابخش در خصوص آخرین وضعیت دو واحد تولیدی ذوب آهن و سبلان پارچه نیز افزود: واحد ذوب آهن مالک داشته و جمع بندی ما این است که مالک قادر به مدیریت مجموعه نیست.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: سبلان پارچه نیز با وجود اینکه در یک لحظه قابلیت ایجاد شغل برای دو هزار نفر را دارد در اختیار اداره ورشکستگی است و فردی که سرمایه گذاری کرده نمی تواند به بانک پول پرداخت کند.

وی افزود: در وضعیت فعلی کارخانه اجاره داده شده و برندهای معتبر پوشاک نیز در آن تولید می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
آقای استاندار چرا واقعیات را درست برعکس عنوان میکنید؟؟ کدام سرمایه گذاری؟؟!! اینکه چهارسال تمام است راه آهن تعطیل شده سرمایه گذاریست؟ اینکه پتروشیمی را تعمدا تعطیل کرده اید سرمایه گذاریست؟ اینکه تروما را غیرفعال کرده اید و بیماران مظلوم سوختگی با تحمل مصیبتهای مختلف به تبریز اعزام میشوند سرمایه گذاریست؟ البته از استانداری که در تهران زندگی میکند و بصورت پروازی به استان سرمیزند انتظار نمیرود که از مشکلات منطقه اطلاع کافی داسته باسد
اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
واقعا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
بله واقعاً بی سابقه است. بخصوص در زمینه کاهش بودجه و تعطیلی پروژه های عمرانی این استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
http://www.cheshmalar.ir/note/11904
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار