کد خبر: ۴۸۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 21 August 2017

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی، رئیس این دانشگاه به رشد قابل توجه برنامه های فرهنگی و کسب رتبه های برتر در سال های اخیر اشاره کرد.

گودرز صادقی با تاکید به اینکه معنویت و برنامه های فرهنگی مکمل برنامه های علمی و پژوهشی دانشگاه ها است، افزود: همواره در طول تاریخ شاهد نقش چشمگیر روحانیت در اعتلای کشور هستیم.

وی افزود: چه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن نقش روحانیت چشمگیر و قابل توجه بوده و امروز دانشگاه ها نیز نیازمند استفاده از ظرفیت روحانیت برای تکامل برنامه های خود هستند.

در این مراسم مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز به رشد ۱۱ برابری برنامه های فرهنگی دانشگاه در سال گذشته به نسبت سال ۹۴ اشاره و تاکید کرد: در سال های اخیر فعالیت های فرهنگی قابل توجهی در دانشگاه اجرا شده که در سایه همدلی و همنوایی حاصل شده است.

حجت الاسلام سیف الله مدبر افزود: از جمله راه اندازی مرکز پژوهشی علم و دین و تجهیز مسجد دانشگاه در سایه مشارکت تمامی حوزه ها و همدلی و مسئولیت پذیری انجام شده است.

مسئول جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تاکید به اهمیت مسئولیت پذیری در دین اسلام تصریح کرد: مسئولیت گرفتن به مراتب سخت تر از مسئولیت را رها کردن است و هر فردی مسئولیتی بر عهده می گیرد باری بر دوش خود دارد.

حجت الاسلام عبدالله حسنی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت پذیری می بایست دانشگاهیان الگوی سایر حوزه ها باشند، ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که الگوهای جامعه از بین افراد تحصیل کرده و فرهیخته باشد.

وی همچنین نیت خدمت در راه خدا را ضرورت اخلاقی در مسئولیت پذیری دانست و گفت: آنچه به جد مورد تاکید است اولویت قرار دادن تعالی جامعه بر ارتقا افراد در مسئولیت ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار