کد خبر: ۴۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 21 August 2017

محمد فیضی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار "سبلان‌ما"، درخصوص وعده های تحقق نیافته دولت درباره پروژه راه آهن اردبیل و مطرح نشدن این مطالبه عمومی مردم استان در جریان بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بودجه سال 96 پروژه راه آهن اردبیل 91 میلیارد تومان است و قرار شده که این اعتبار به صورت کامل تخصیص یابد. ضمناً وزارت نفت چنانچه 10 درصد از پول گازوئیل را در اختیار وزارت راه قرار دهد یعنی در حدود 180 میلیارد تومان، روند کار امسال خوب پیش خواهد رفت.

* از آخوندی قول گرفتم
وی افزود: در صحن علنی مجلس با وزیر راه و شهرسازی صحبت کرده‌ام و آقای آخوندی قول داده در خصوص راه آهن اردبیل مسئول باشد و امیدواریم مانعی برای ادامه پروژه راه آهن اردبیل نباشد.
نماینده اردبیل خاطرنشان کرد: طرح راه آهن میانه - اردبیل شاید در زمانی از پروژه‌های الویت‌دار نبود و دغدغه مسئولین هم نبود اما واقعیت این است که این پروژه امروز به دغدغه مردم استان تبدیل شده است.

* عملکرد ما با نمایندگان قبلی استان قابل قیاس نیست
عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به این که از سال 84 تا 94 تنها 320 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل بودجه تخصیص یافته است، گفت: در حالی که سقف بودجه تخصیصی به راه آهن اردبیل در سال گذشته، 28 میلیارد تومان بود ما آن را به 47 و نیم میلیارد تومان افزایش دادیم و تخصیص آن را هم گرفتیم.
این نماینده مجلس وعده داد که با تلاش او و دیگر نمایندگان، از روش‌های دیگر نیز تلاش خواهد شد بودجه زیادی به این پروژه تزریق شود.
وی خطاب به منتقدان عملکرد نمایندگان استان اردبیل در مطالبه پروژه راه آهن اردبیل، مدعی شد: 15 ماه است که ما وکیل مردم هستیم عملکرد نمایندگان استان اردبیل در این 15 ماه قابل قیاس با نمایندگان دوره های قبلی در خصوص پروژه راه آهن اردبیل نیست.
فیضی تصریح کرد که برای تکمیل راه آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و اگر اراده تکمیل در مسئولین عالی استان باشد کار با پیشرفت خوبی پیش خواهد رفت.

* خبرنگاران خوب نمی‌نویسند
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی خبرنگاران در خصوص زمانبندی تکمیل پروژه راه آهن اردبیل "خوب" نمی‌نویسند، این گونه بیان کرد: "این که پروژه راه آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم تمام شود یا نه، کار را سیاسی می‌کند، مهم این است که ما کار را پیش ببریم و به سرانجام برسانیم حالا سه سال طول بکشد یا پنج سال".
به گفته فیضی، مهم این است در دولت دوازدهم راه آهن اردبیل که جزو تعهدات دولت است به سرانجام برسد و با کارهای اساسی بتوانیم موانع را بدون توجه به برخی سیاسی کاری ها از پیش روی این طرح رفع کنیم.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
قولی که به شماداده اند نخودسیاهی بیش نیست اگر قرار بود قولی عملی شود در چهارسال گذشته میشد
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
جناب نماینده ، چنین روزی را که خواب سنگین 4 ساله راه آهن استان اردبیل را نادیده گرفته و به کسی که عامل اصلی این تعطیلی بود رای اعتماد دادید بخاطر بسپارید شما در حقیقت مصالح مردم را که رضایت خداراهم در پی دارد زیر پاگذاشتید انشااله در انتخابات آینده مجلس مردم ما پاسخ این کارتان را خواهند داد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
راست گفته اند که تاریخ تکرار میشود یاد قضیه حکمیت در صدر اسلام افتادم
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
یک وزیر از آذربایجان معرفی نشد وشما ها سکوت کردید ........وراه آهن هم به جایی نمی رسدتا نوبخت هست و شماها باید محاکمه شوید که منفعت خود وجناحتان را بر مردم خود ترجیح دادید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
نمایندگان محترم. فقط دو سال از وقت تان باقی مانده است. وضعیت نمایندگان دوره های پیشین را به یاد آورید. اگر کاری نکنید به سرنوشت شش نفر قبل از خودتان دچار خواهید شد.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
نمیدونم چرا یاد اون قسمت کارتون پینوکیو افتادم (داستان درخت سکه).
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار