راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه از جمله اقداماتی است که درراستای تفاهم نامه سازمان بورس و معاونت علمی ریاست جمهوری کلید خورد تا تامین مالی شرکتهای دانش بنیان از بازار سرمایه کلید بخورد.
کد خبر: ۴۸۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 20 August 2017
به گزارش تابناک : سورنا ستاری، معاون فناوری رئیس جمهور گفت: راه اندازی صندوق های جسورانه از جمله اقداماتی است که در راستای تفاهم نامه سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلید خورده تا علاوه بر برقراری ارتباط مجموعه شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه زمینه تامین مالی این شرکتها از طریق بازار سرمایه مهیا شود.

وی افزود: اکنون در حدود یکسال از امضای تفاهم نامه سازمان بورس و معاونت فناوری ریاست جمهوری به منظور راه اندازی این صندوقها می گذرد و در این زمینه اقدامات قابل توجهی به این منظور اجرایی شده است. البته در حال حاضر بیش از 190 صندوق فعال در بورس به منظور سرمایه گذاری در حوزه‌های تولیدی وجود دارد  اما با توجه به رشد و فعالیت شرکتهای دانش بنیان و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براینکه یکی از راههای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکتهای دانش بنیان و طراحی لازم در این خصوص است ؛ صندوق‌های تخصصی خاص در حوزه خطرپذیر (جسورانه )   به علت نیاز کشور و شرکت‌های دانش بنیان  راه اندازی شدند .

وی تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه مسیر برای پیاده سازی ایده‌های نو  در  بازار سرمایه و  بورس  را مهیا کرده  و با راه اندازی این صندوق‌ها بازار جدیدی برای ایده‌های نو ایجاد شده است .

ستاری در خصوص اهداف پیش روی برای شکل گیری این صندوق ها افزود:فعالیت این صندوق‌ها بسترلازم  برای سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بورس را فراهم کرده و با فعالیت این شرکت‌ها در بورس شرایط برای رشد و ارتقای منطقی آنها مهیا می شود.

به گفته وی، حرکت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان به سمت سرمایه‌گذاری جسورانه علاوه بر اهمیت دادن به  صاحبان ایده  می تواند منجربه  استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  شود.

گفتنی است سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک با ظرفیت رشد بلندمدت است؛ و در همین راستا با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر در هفته دوم شهریور، پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی آغاز خواهد شد.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار