رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان اردبیل از افزایش کشت خشخاش در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 20 August 2017
به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ محمد خیرخواه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ااردبیل افزود:در سال گذشته یک هزار و 119بوته خشخاش توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر استان امحا و در این ارتباط 6نفر دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: امسال هم 11 هزار و 872 بوته خشخاش توسط نیروی انتظامی کشف و امحا شد و 17 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
خیرخواه بیان کرد: میزان کشت مخفیانه و غیرقانونی خشخاش در این استان در مقایسه با سال قبل 183 درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص کشت شاهدانه در استان اردبیل افزود: در سال گذشته تعداد 425 بوته شاهدانه در اردبیل ، 115بوته در سرعین ،850 بوته در کوثر ،864 بوته در گرمی ،591 بوته در نیر ،32 بوته در پارس آباد و 2هزار و 210 بوته در مشگین شهر کشت شده بود که تمامی آنها امحا است.
به نوشته ایرنا،رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان اردبیل همچنین از انهدام یک کارگاه تولید شیشه در اردبیل خبر داد و افزود: ترغیب جوانان و نوجوانان به کارهای مفید، دوری از دوستان و افراد ناباب و ایجاد اوقات فراغت سالم از جمله اقدامات مطلوب و کارساز در دوری از اعتیاد است.
خیر خواه به افزایش 13درصدی کشف مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری 39کیلو 411گرم هروئین ،281کیلو و 381گرم تریاک، چهار کیلو و 257 گرم حشیش و پنج کیلو 99گرم شیشه توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل کشف شده است.
وی آمار دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان را یک هزار و 608 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان در سال 95 یک هزار و 269 نفر بوده است.
براساس آمارهای موجود سه درصد از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل را معتادان موادمخدر تشکیل می دهد ، این استان یکی از مناطق پاک در کشور بشمار می رود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار