مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از سنددار شدن یک هزار و 550 رقبه در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 16 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام اکبر قیامی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این تعداد رقبه شامل 24 میلیون متر مربع رقبات موقوفی بوده که برای جلوگیری از تصرف افراد سودجو سنددار شده است.
وی بیان کرد: همچنین در چند سال اخیر 500 دفترچه سند موقوفات به سند تک برگی تبدیل شده است.
وی با اشاره به حفظ موقوفات و عمل به نیات واقفین از خارج کردن موقوفه ها تحت تصرف از دست متصرفان خبر داد وبیان کرد: در همین راستا 300 حکم از سوی دستگاه قضایی به نفع موقوفات استان صادر شده است.
وی تعداد موقوفه های استان را 650 مورد عنوان کرد و ادامه داد : 100 مورد از این تعداد در سال اخیر وقف شده است.
قیامی افزود: بزرگترین وظیفه اوقاف و امور خیریه عمل به نیت واقفین و محافظت از املاک وقفی می باشد که اوقاف در همین راستا در عرصه موقوفات سرمایه گذاری کرده و در زمینه های مد نظر واقفان هزینه می کند.
قیامی در ادامه از اجرای اقدامات عمرانی در 16 هزار متر مربع از امامزاده ها و بقاع متبرکه استان خبر داد و اضافه کرد: این اقدامات عمرانی در راستای ایجاد فضاهایی فرهنگی در امامزاده ها انجام می شود تا این امامزاده ها به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه امامزاده سید صدرالدین هم اکنون به قطب بزرگ فرهنگی تبدیل شده گفت: زائران خارجی از جمله آذری ها علاقه زیادی به زیارت این امامزاده دارند و سالانه بیش از شش هزار زائر خارجی از کشورهای شیعه نشین وارد این امامزاده می شوند که مورد استقبال قرار می گیرند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به فضای احداث شده در امامزاده سید صدرالدین اشاره کرد وافزود: سه هزار متر فضا در طبقه اول و 800 متر در طبقه دوم این امامزاده برای اجرای برنامه های مذهبی و حتی اسکان زائران میهمان احداث شده است.
وی همچنین به اقدامات انجام گرفته در امامزاده صالح (ع) اردبیل اشاره کرد و گفت: این امامزاده در مرکز شهر مغفول مانده بود که در طول یکسال اخیر اداره اوقاف زمین های اطراف را تملک کرده و یک هزار و 900 متر به فضای این امامزاده افزوده است.
اردبیل استانی مذهبی است و مردم این منطقه به حسینیت و دوستدار اهل بیت (ع) بودن مشهورند.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار