مشاورر استاندار اردبیل از خودکفایی استان اردبیل در تأمین برق خبر داد و گفت: با تولید برق مازاد بر نیاز استان، از توانایی صادرات به دیگر کشورها نیز برخوردار خواهیم شد.
کد خبر: ۴۷۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 15 August 2017
به گزارش تابناک : یاسر عبداللهی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع بررسی طرح‌های ویژه در روند اجرایی فاز تکمیلی نیروگاه سبلان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: فاز اول نیروگاه ترکیبی سبلان دارای 6 واحد با میانگین تولید 960 مگاوات برق بوده که در دستیابی به اهداف ترسیم شده اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه در زمینه حفاظت از محیط‌زیست نیز مثمر ثمر خواهد بود، افزود: در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان توسط دیگ‌های بخار، گازهای خروجی 600 درجه‌ای مجددا به چرخه تولید وارد شده و با تغییرات انجام شده میزان تولید برق 1.5 برابر افزایش پیدا می‌کند.

مشاور استاندار اردبیل از ایفای نقش عمده این نیروگاه در دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد و تصریح کرد:  فاز دوم نیروگاه ترکیبی سبلان در سال 93 آغاز به کار کرده و عملیات اجرایی آن نیز از اواسط سال 94 شروع شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار 350 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این نیروگاه بزرگ در استان اردبیل خواهیم بود و در این میان باید به نقش مهم مکاتبات و پیگیری‌های انجام پذیرفته از سوی نهادهای مختلف به ویژه استاندار اردبیل اشاره کرد.

وی عنوان کرد: شرکت سبلان برق امید به عنوان کارفرمای این پروژه و شرکت مپنا نیز به عنوان پیمانکار در عملیاتی شدن نیروگاه ترکیبی سبلان در تلاش هستند و آخرین میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در زمینه خدمات مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا 35 درصد اعلام شده است.

مشاور استاندار اردبیل در پاسخ به سؤال رضایتمندی از این میزان پیشرفت بعد از دو سال اقدام عمرانی و عملیاتی، توضیح داد: با توجه به تخصصی بودن اقدامات انجام پذیرفته از این میزان پیشرفت اعلام رضایت داریم و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال 97 شاهد افتتاح این پروژه بزرگ در استان اردبیل باشیم.

عبداللهی با بیان اینکه برق از زیرساخت‌های اساسی برای پیشرفت اقتصادی هر منطقه محسوب می‌شود، یادآور شد: هرگونه پیشرفت اقتصادی و احداث کارخانجات و بنگاه‌های مختلف اقتصادی و خدماتی بر پایه تأمین زیرساخت‌های مهمی مثل برق انجام می‌شود و در این زمینه کمبودی را در استان اردبیل احساس نمی‌کنیم.

وی از خودکفا شدن استان اردبیل از لحاظ تأمین برق خبر داد و عنوان کرد: با تولید برق مازاد بر نیاز استان، قادر به صادرات به کشورهای همسایه نیز خواهیم بود و اردبیل جزء معدود استان‌های کشور بوده که چنین طرح‌های بزرگی در آن اجرایی شده است.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار