نماینده ابرکوه، بافق و مهریز در مجلس به عنوان مخالفت با کلیت برنامه کابینه دولت دوازدهم گفت: برنامه ارائه شده باید بیشتر با برنامه ششم توسعه تطبیق داده می‌شد. اما برنامه وزرا هم نسبتی با برنامه ششم ندارد.
کد خبر: ۴۷۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 15 August 2017

به گزارش تابناک : محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با برنامه ارائه شده رئیس‌جمهور در صحن علنی اظهار داشت: مخالفت بنده از این باب است که برنامه ارائه شده نکات  مثبت ندارد. ضمن اینکه تلاش‌ها و خدمات را نادیده نمی‌گیریم، اما این برنامه می‌تواند بهتر و کامل‌تر باشد. 

او افزود: آقای روحانی برنامه عقلانی و رحمانی، استفاده از جوانان، مبارزه با فساد را مطرح کردید که همه این اصول بسیار عالی و جزو اهداف و آرزوی همه ملت‌ها از جمله ایران است. 

نماینده ابرکوه، بافق، مهریز درمجلس گفت: در حوزه سیاست امیدواریم با تحقق اساسی برنامه‌ها، کشور از گردنه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی عبور کند اما احساس می‌شود برنامه اینگونه است که براساس آرمان و احساس تهیه شده عقلانی نیست. به نظر می‌آید این برنامه ارائه شده باید بیشتر با برنامه ششم توسعه تطبیق داده می‌شد. اما برنامه وزرا هم نسبتی با برنامه ششم ندارد. 

او ادامه داد: ما می‌خواهیم بدانیم که در دولت وضعیت تورم چگونه است و در آینده چه برنامه‌ای دارید؟ می‌خواهیم بدانیم مشکلات در چه وضعیتی است و در برنامه مشخص شود که در چهار سال آینده به کجا می‌رسد؟ همانطور که نفت را با یک میلیون بشکه در روز آمار ارائه دادید، می‌خواهیم بدانیم فساد اقتصادی در دولت چگونه بوده و هم‌اکنون چه وضعیتی خواهد داشت.

صباغیان اظهار داشت: در زمینه برنامه بانکداری اسلامی می‌خواهیم بدانیم که چه اقداماتی انجام شده است. اکنون در چه وضعیتی هستیم و همچنین آمار و اطلاعات کودکان کار، زندانیان، کارتن‌خواب‌ها در اوایل دولت چگونه بوده و برای آینده چه برنامه‌ای دارید و وضعیت صندوق‌های بیمه و آمار بیکاری چگونه است.

او گفت: می‌خواهیم بدانیم آمایش سرزمینی در دولت یازدهم چگونه بود و اکنون چه کارهایی صورت گرفته و مردم می‌خواهند نظارت بر قاچاق کالا و ساخت کالای داخلی را ببینند و برای عملیاتی شدن آن دولت چه می‌کند. 

او تاکید کرد: کارگران باید صاحبان اصلی کار باشند و مردم می‌خواهند بدانند برای کارگران در این چهار سال و در پایان چهار سال آتی چه اقداماتی در نظر دارید. لذا هنوز مشاهده می‌کنیم که قرارداد سفید امضا از کارگران گرفته می‌شود و حقوق حداقلی 400 و 600 هزار تومان پرداخت می‌کنند. برای کارگران چه کرده‌اید ؟

نماینده مجلس دهم گفت: برنامه‌ها به طور کلی کیفی و آرمانی ارائه می‌شود و ما تقاضا داریم برنامه‌ها کمی باشد لذا برنامه‌ها مقایسه‌ا ی و نموداری نیست.

صباغیان در رابطه با حقوق شهروندی گفت: آقای روحانی برای تحقق حقوق شهروندی لایحه حقوق شهروندی را دنبال کنید. صرف کلمات قشنگ و زیبا قرار نیست اتفاقی بیفتد و برای تقویت بخش خصوصی و جلوگیری از فساد بخش خصوصی را کمک گیرید اما در قدرت سیاسی آنها را شریک نکنید. لذا بسیاری از مفاسد و سوءاستفاده‌ها به رانت‌های اطلاعاتی برمی‌گردد که در نتیجه خود شریک می‌شوند و سازوکاری باید دیده شود که این اتفاقات نیفتد.

او افزود: تاکید بر آزادی، لایحه حمایت از افشاگری، حقوق شهروندی و.... قابل تقدیر است اما باید برنامه‌های  کیفی‌تری را دنبال کنند. 

او گفت: برای شفاف‌سازی باید سامانه حقوق مسئولان راه اندازی شود و در این برنامه مشخص کنیم درصد افراد صاحب قدرت که فرار مالیاتی دارند چقدر است. برنامه شما عالی است اما توصیه‌ای است و تقاضا داریم برنامه کمی باشد. 

او در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی با بیان اینکه  به تیمور لنگ گفتند چطور در این مملکت به این وسیعی  عدالت را  برقرار کردید، گفت: تیمور لنگ گفت  هرجا دزدی شد دست داروغه را قطع کردم. آقای روحانی موسسه مالی کاسپین را ببینید هیچ کسی از آنها بازخواست نمی‌کند و مردم را دچار مشکلات فراوان کرده‌اند.





منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار