پنجمین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 13 August 2017
به گزارش تابناک : معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت : هدف از راه اندازی کتابخانه سیار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق مختلف روستایی است.
رضا قمری زاده افزود: کتابخانه سیار متشکل از یک دستگاه خودرو و راننده مربی است که موظف است حداقل بیست روستا و حداکثر 40 روستای شهرستان را تحت پوشش قرار دهد.
وی افزود: هم اکنون در استان اردبیل تعداد پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستانهای اردبیل، نمین، گرمی، پارس آباد و مشگین شهر راه اندازی شده است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون حدود هزار کتابخانه در سراسر کشور ایجاد کرده است که از این تعداد 770 باب ثابت، 170مورد سیار، 57مورد پستی و 93 مورد نیز کتابخانه فراگیر ویژه کودکان با نیازهای ویژه است. 
قمری زاده با بیان اینکه کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوان محل مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می باشد بر همکاری و تعامل مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی با کانون تاکید کرد .
در آئین راه اندازی کتابخانه سیار مشگین شهر رحیمی زاد فرماندار این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در فعالیتهای فرهنگی باید فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان مبنا قرار گیرد نسبت به تخصیص اعتبار برای رفع نواقص موجود کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوان مشگین شهر قول مساعد داد.




منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار