مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برپائی میز ویژه مطالعه اسناد تاریخی مرتبط با استان در کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 12 August 2017
به گزارش تابناک : رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل امروز ۲۱مردادماه در گفت‌وگو با تعدادی از خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه دارای تصاویر حدود هزار سند تاریخی می باشد، اظهار کرد: تصاویر اسناد مذکور از بخش آرشیو اسناد وزارت امور خارجه اخذ شده اند و مربوط به دوره های تاریخی پهلوی اول، قاجاریه، زندیه، افشاریه و اواخر دوره صفوی می باشند.
وی افزود: در این اسناد، برخی از مهمترین زوایای شرایط اجتماعی اردبیل و شهرهای استان در طول دوره های تاریخی مورد اشاره قرار گرفته اند.
عزیزخانی ادامه داد: در حال حاضر، تصاویر اسناد اخذ شده به صورت دوره ای در یک مجموعه ۴ جلدی آماده شده و در کتابخانه مرکزی اردبیل جهت استفاده پژوهشگران قرار داده شده است لیکن مجموعه فوق، یک مجلد خام محسوب شده و هنوز مراحل نسخه خوانی، تفکیک، چاپ و آماده سازی برای نمایشگاه دائمی اسناد در دست اقدام می باشند.
این مسئول، از مکاتبات لازم با مسئولین جهت اخذ تصاویر بیشتری از اسناد و کتب تاریخی مرتبط با استان خبر داده و تصریح کرد: در حال حاضر، مشغول رایزنی با برخی ارگانها جهت اخذ تصاویر اسناد و کتب تاریخی مرتبط با استان موجود در آرشیو های سازمانی و حتی موزه های بین المللی هستیم تا انشاءالله بتوانیم بخش استان شناسی و نمایشگاه دائمی اسناد تاریخی استان را در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی نموده و مسیر استان شناسی را برای پژوهشگران هموارتر کنیم.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار