اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کرد که در صورت عدم اقدام به انتشار جوابیه، علیه تابناک اردبیل اقدام قضایی لازم را به عمل خواهد آورد.
کد خبر: ۴۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 06 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با ارسال توضیحاتی در خصوص گزارشی با کد خبر ۴۷۰۱۵۸ در مورخه نهم مرداد جاری و با عنوان «سرمایه‌گذار هراسی» در استان اردبیل»در خروجی تابناک اردبیل منتشر شده بود، توضیحاتی ارسال کرده که منتشر می شود.

مدیر محترم خبرگزاری تابناک استان اردبیل

با سلام،

احتراماً، ضمن تشکر از دقت نظر آن خبرگزاری محترم در خصوص تهیه و انتشار مطالبی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری گردشگری استان، در تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری خبری با عنوان « سرمایه گذار هراسی در استان اردبیل » در آن سایت خبری منتشر شده است. خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات جوابیه زیر را در همان صفحه برای تنویر افکار خوانندگان منتشر نمایند.

1-  مبلغ ریالی قید شده در این خبر با نرخ روز در حدود 1500 میلیارد تومان برآورد می شود که رقم بسیار بالایی بوده و قادر است یک میلیون متر مربع تأسیسات گردشگری احداث نماید. احداث چنین تراکم و امکانات گردشگری به علت فقدان تأسیسات زیربنایی در حال حاضر نه تنها در اردبیل بلکه در هیچ کدام از مناطق نمونه گردشگری کشور ، امکان پذیر نیست. از طرف دیگر در آخرین طرح توجیهی ارائه شده توسط متقاضی میزان نهایی  سرمایه گذاری برای اجرای کامل طرح منطقه نمونه سقزچی تنها 59 میلیارد تومان اعلام شده است و این اداره کل به عنوان متولی، اساساً هیچ اطلاعی از این تناقض و اینکه ایشان این مبلغ عظیم خارجی را از چه محلی و در چه پروژه ای هزینه خواهد کرد ، ندارد و هیچ مکاتبه یا مذاکره ای در خصوص سرمایه گذاران خارجی مشاهده نشده است.

2-  در این خبر بر ایجاد زمینه اشتغال برای دو هزار نفر تأکید شده است در حالیکه در آخرین طرح توجیهی ارائه شده توسط متقاضی، اشتغالزایی به میزان 100 نفر برآورد شده است ! یعنی طرح توجیهی ارائه شده توسط ایشان به میزان بیست برابر خطا داشته است؟

3-  بر اساس قوانین جاری کشور و ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمامی پروژه های سرمایه گذاری قبل از احداث باید نقشه مصوب و پروانه ساخت از مبادی قانونی اخذ نمایند که این پروژه فاقد مجوزهای لازم می باشد و اگر ساخت و سازی در پروژه صورت گرفته است

بدون پروانه و برخلاف ضوابط و فاقد نقشه های مصوب می باشد. البته بر اساس گزارش مجاری قانونی پیشرفت فیزیکی این پروژه بعد از هشت سال در حدود یک درصد اعلام شده است.

4-  سرمایه گذاری  میلیاردی صورت گرفته در این منطقه نمونه بنا به اظهارات متقاضی کذب محض بوده و با حساب سرانگشتی به راحتی می توان دریافت که احداث یک فونداسیون در محدوده 500 متر مربعی چقدر هزینه دارد.

5-  بیکار شدن 100 نفر کارگر پروژه نیز منطبق بر واقعیت نمی باشد و هیچ لیست بیمه مستندی در این خصوص موجود نیست. اساساً برای احداث 500 متر مربع فونداسیون در طول 6 سال این تعداد کارگر فرضی مشغول چه کاری بوده اند، برای این اداره کل مجهول می باشد.

6-  متقاضی یاد شده حقوق قانونی و دولتی هیچ کدام از دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای استان در سنوات ماضی را پرداخت نکرده است که موضوع در مبادی ذیربط در حال بررسی می باشد.

7-  در پایان یاد آور می شود قسمت زیادی از موارد مندرج در مطلب مذکور کذب محض بوده و اداره کل میراث فرهنگی استان انتظار دارد که با انتشار اصلاحیه ای اقدام به جبران مافات نمایید چرا که در غیر این صورت  و عدم جبران تشویش اذهان عمومی اقدام قضایی لازم را به عمل خواهد آورد./روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل/.

توضیحات تابناک اردبیل:

تابناک اردبیل بر اساس رسالت ذاتی خود و کاملاً حفظ بیطرفی و استقلال رسانه ای، سخنان مصاحبه کننده را منتشر کرده و مطابق با رفتار حرفه ای در انتهای گزارش منتشره، خواهان درج توضیحات مسئولان ذیربط بوده است، امری بدیهی که قانون مطبوعات و خبرگزاریها، رسانه ها را مکلف به آن کرده و جزو حقوق مسلم بشمار می رود و لذاست که تهدید این رسانه به پیگیری قضایی در صورت عدم انتشار جوابیه، خلاف قوانین جاری و بالخصوص منشور حقوق شهروندی است که دولت محترم با همه افتخار از آن یاد می کند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
جمله بندی آخرت منو کشته تابناک "بر اساس رسالت ذاتی خود و کاملاً حفظ بیطرفی و استقلال رسانه ای،"

ترکی حرف زدی یه لحظه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار