تعطیلی یک پروژه یا ظرفیت اشتغالزایی 2 هزار نفری!
مدیرعامل این شرکت می گوید: برخی مدیران و مسئولان استان اردبیل منافع عمومی را فدای منافع شخصی کرده و با سنگ اندازی، سرمایه گذاران را فراری می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 31 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل، محمد پورتقی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آذران نیر، امروز در نشست با خبرنگاران اردبیل، اظهار داشت: دراستانی که فقر و بیکاری بیداد می‌کند، رسانه‌ها رسالت و مسئولیت خطیر و سرنوشت سازی برای شفافیت و اصلاح روندها برعهده دارند.

وی با بیان اینکه، شرکت توسعه گردشگری آذران نیر در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و با توجه به پتانسیل های موجود در استان اردبیل، با هدف اشتغالزایی و کسب درآمد از سال 1389 رسما عملیات اجرائی را پس از گذراندن بروکراسی‌های پیچیده اداری در منطقه سقزچی آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آذران نیر، تصریح کرد: برخی مدیران و مسئولان ذیربط در کمال تاسف منافع منطقه ای و مردمی را فدای منافع شخصی کرده و با حاشیه سازی و سنگ اندازی روحیه سرمایه گذاران را تضعیف و آنان را فراری می‌دهند.

وی افزود: میراث فرهنگی استان اردبیل، ظاهراً اعلام کرده که شرکت گردشگری آذران نیر تخلفاتی داشته و خارج ازعرف خواسته‌هایی را دنبال می کرده که باید متذکر شوم این یک نوع فرافکنی بیش نیست و ای کاش مسئولان این مجموعه به جای حاشیه سازی و فراری دادن سرمایه گذاران، به فکر اشتغال زایی 2 هزار نفری حاصل از سرمایه گذاری می بودند که متاسفانه نیستند!

پورتقی اظهار کرد: طرح ادعاهای بدون مستندات، هیچ وقت جبران خسارات تحمیل شده بر این شرکت و تضییع حقوق مردم نخواهد شد؛ مطابق ماده یک قانون مسئولیت مدنی،هر كس بدون مجوز قانوني عمداً يا در نتيجه بي‌احتياطي به جان يا سلامتي يا مال يا آزادي يا حيثيت يا شهرت تجارتي يا به هر حق ديگر‌ كه به موجب قانون براي افراد ايجاد شده لطمه‌اي وارد کند كه موجب ضرر مادي يا معنوي ديگري شود مسئول جبران خسارت ناشي از عمل خود ‌مي‌باشد که برخی مدیران سنگ انداز باید پاسخگوی خسارات باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آذران نیر در اظهاراتی، می‌گوید: عملکرد مخرب برخی ها باعث شد که سرمایه گذاران چینی و روسی که آمادگی خود را برای 400میلیون دلار اعلام کرده بودند از سرمایه گذاری در این شرکت خودداری و منطقه را ترک کردند.

پورتقی با بیان اینکه سنگ اندازی برخی مدیران به کرات به مسئولان ارشد استان گزارش شده اما متاسفانه هیچ عکس‌العملی در این خصوص صورت نگرفته و این اقدام در تضاد با برنامه استاندار اردبیل در حمایت از سرمایه گذاران است.

وی بیان داشت: شرکت آذران نیر به دلیل سنگ اندازی ها و زیاده خواهی ها که صددر صد مغایر با  شعارهای دولت و مخالف با برنامه های توسعه استان است، متحمل میلیاردها تومان خسارت در حق سهامداران شده است.

وی با طرح این پرسش که با این اوصاف آیا برخی مدیران دولت مخالف سرمایه گذاری و اشتغال زائی هستند، گفت: در جریان عملیات اجرایی و ساخت وساز در طول این سه سال نزدیک 100 نفر از کارگران بیکار شدند.

وی ادامه داد: با ادامه سنگ اندازی‌ها تعداد سهامداران این شرکت که حدودا یک هزار نفر هستند تاکنون نتوانستهاند مجوزی برای تحصن و طرح اعتراض در مقابل استانداری و سایر ادارات استان را بگیرند.

وی گفت: به عنوان نماینده شرکت با تاکید و صلاحدید سهامداران رسماً از استاندار محترم اردبیل برای تاریخ 14/5/1396 که مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است، مجوز تحصن تقاضا کرده‌ایم که تاکنون پاسخی داده نشده است؛  

وی تاکید کرد: صلاحیت امنیت سرمایه گذاری شرکت آذران نیر هیچ مشکلی ندارد ما برای اشتغال زایی آمده ایم.

 برپایه این گزارش، برخی کارشناسان بر این باورند که رویه موجود در برخورد سلبی با سرمایه گذاران در استان اردبیل موجب شده تا فضای "سرمایه گذار هراسی" بر سایر کارآفرینان و علاقمندان به فعالیت در این منطقه مستولی شده و از انتقال سرمایه های خود برای مشارکت در استان اردبیل هراسان و گریزان باشند.

 

تابناک اردبیل آماده دریافت هر گونه پاسخ مسئولان به این گزارش و انتشار آن برای افکار عمومی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کشواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
خاک بر سر این مسیولینی که سرمایه گذار را فراری و هراس میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
برخی مسولان بی سواد چی میدونند منطقه گردشگری چیه بیکاری چیه بی پولی چیه عقب ماندگی اردبیل چیه کوچ مردم به تهران چیه
حقوقشان تضمین شده تحویل می گیرند چرا دنبال دردسر این منطقه گردشگری باشند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
برخی از مدیران ارشد اجرایی استان تعمدا این سنگ اندازیها را انجام میدهند تا اقتصاد مقاومتی تحقق نیابد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
حالا معلوم نیست کدام طرف دروغ و کدام طرف راست می گوید.
خدا لعنت کند کسانی که دراین مسیر سنگ اندازی کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار