کد خبر: ۴۶۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 30 July 2017
با گذشت نزدیک به یک ماه و اندی از ارجاع گزارش تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل به فرمانداری، هنوز هیچ خبری از سرنوشت این پرونده در دست نیست!
 
به گزارش تابناک اردبیل، هفته آخر خردادماه جاری بود که رضا کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای اردبیل با اعلام تائید نهایی صحت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل اعلام کرد که بعد از بررسی هیئت عالی نظارت انتخابات استان و مسئولان مربوطه تخلفات و سهل‌انگاری در 6 صندوق شعب اخذ رای اردبیل انجام شده بود که قرار شد متخلفان این 6 صندوق توسط فرماندار اردبیل به مسئولان قضائی معرفی شوند که نوع برخورد توسط مسئولان قضایی با متخلفان مشخص می‌شود.

 
سرانجام نامعلوم پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل
 
با گذشت نزدیک به یک ماه از این موضوع و با وجود پیگیری های مکرر، تاکنون از سرنوشت این پرونده خبری در دست نیست و افکار عمومی همچنان اطلاعی از این ندارند که آیا فرماندار اردبیل، تصمیم هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان را برای ارجاع این تخلفات اجرایی کرده است یا خیر؟ و اگر پرونده به دستگاه قضائی ارسال شده، چه روندی را طی می کند.
 
انتظار بر این است که مسئولان امر در راستای وظایف ذاتی خود در خصوص افکار عمومی و شفاف سازی امور، مردم را در جریان این پرونده و چگونگی رسیدگی و مجازات و با تبرئه متهمان قرار دهند.
 
 بدری:پرونده تخلفات را از فرماندار اردبیل پیگیری کنید
 
صدیف بدری در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، درباره نتایج پیگیری ها از سرنوشت پرونده تخلفات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل به این جمله بسنده کرد که پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل را از فرماندار اردبیل پیگیری کنید.

هفته آخر خردادماه جاری بود که رضا کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای اردبیل با اعلام تائید نهایی صحت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل اعلام کرد که بعد از بررسی هیئت عالی نظارت انتخابات استان و مسئولان مربوطه تخلفات و سهل‌انگاری در 6 صندوق شعب اخذ رای اردبیل انجام شده بود که قرار شد متخلفان این 6 صندوق توسط فرماندار اردبیل به مسئولان قضائی معرفی شوند که نوع برخورد توسط مسئولان قضایی با متخلفان مشخص می‌شود.

با گذشت حدود یک ماه از این موضوع و با وجود پیگیری های مکرر، تاکنون از سرنوشت این پرونده خبری در دست نیست و افکار عمومی همچنان اطلاعی از این ندارند که آیا فرماندار اردبیل، تصمیم هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان را برای ارجاع این تخلفات اجرایی کرده است یا خیر؟ و اگر پرونده به دستگاه قضائی ارسال شده، چه روندی را طی می کند.
 
انتظار بر این است که مسئولان امر در راستای وظایف ذاتی خود در خصوص افکار عمومی و شفاف سازی امور، مردم را در جریان این پرونده و چگونگی رسیدگی، مجازات و یا تبرئه متهمان قرار دهند.
 
 زنجانی:مرجع صالح رسیدگی، هیئت اجرایی است
 
جواد زنجانی در گفتگویی در خصوص سرانجام پرونده تخلفات 6 صندوق پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل که بنا بر اظهارات رسمی یک ماه پیش رضا کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای اردبیل مقرر بود توسط فرماندار اردبیل به دستگاه قضایی ارجاع شود، گفت: «در حال بررسی هستیم تا اقدام کنیم».

وی افزود: « بررسی می‌کنیم تا مشخص شود تخلفی بوده یا نه و این تخلفات تعمدی بوده یا خیر».

فرماندار اردبیل تاکید کرد: « درباره این موضوع که آیا تخلفی در 6 صندوق اخذ رای صورت گرفته یا خیر، هیئت اجرایی تصمیم خواهد گرفت."

فرماندار اردبیل اظهار داشت: «آقای کریمی، رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل گفته که بر حسب تشخیص و صلاحدید فرماندار اقدام شود ».

رضا کریمی:مرجع صالح رسیدگی،هیئت نظارت است
 
رضا کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل در واکنش به اظهارات فرماندار اردبیل مبنی بر این که مرجع تشخیص بروز تخلفات در 6 صندوق اخذ رای در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل، هیات اجرایی استان است، گفت: آنچه در صورتجلسه تنظیم شده این بود که بی دقتی‌هایی در این صندوق‌ها صورت گرفته که موجب تضییع حقی شده است که نمایندگان فرماندار حتماً باید در این ارتباط پاسخگو باشند و از فرماندار اردبیل خواسته شده تا متخلفان را به مراجع ذی ربط معرفی کند.
 
وی در خصوص سرانجام مبهم پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل و بلاتکلیفی پرونده با وجود صراحت صورتجلسه تنظیمی مورد اشاره، اظهار داشت: حالا اینکه فرمانداری متخلفان پرونده را به مراجع قضایی معرفی کرده یا نه باید از آقای فرماندار پرسید!
 
نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین همچنین درباره سخنان فرماندار اردبیل که از قول رضا کریمی گفته که «معرفی متخلفان پرونده تخلفات 6 صندوق پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل بر حسب تشخیص فرماندار اردبیل خواهد بود»، گفت: شماره صندوق‌هایی که در آن بی دقتی شده بود را مشخص و به فرمانداری اعلام کرده ایم تا فرماندار، نمایندگان فرمانداری را که بی دقتی کرده اند به مراجع ذی ربط قضایی معرفی کند.
 
رئیس هیئت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل تاکید کرد: معرفی متخلفین به مراجع قانونی، اقدامی است که باید از طرف فرماندار صورت بگیرد نه بر حسب تشخیص و صلاحدید وی؛ اقدام با آقای فرماندار و تشخیص با هیات نظارت بر انتخابات است و امر بدیهی نیازی به توضیح ندارد.
 
قانون درباره رسیدگی به تخلفات چه می گوید؟

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سبلان ما، تخلفات مجریان انتخابات (نمایندگان فرماندار اردبیل) در 6 صندوق اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل که بنا بر گفته رضا کریمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل بایستی توسط جواد زنجانی فرماندار اردبیل به مراجع قضایی معرفی شوند بعد از گذشت افزون بر یک ماه به دلیل اختلاف نظر در نوع تشخیص تخلف و مرجع صالح رسیدگی، معطل مانده است!

رضا کریمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل می گوید: در زمان تائید نهایی صحت انتخابات شورای شهر اردبیل آنچه در صورتجلسه تنظیم شده این بود که بی دقتی‌هایی در این صندوق‌ها صورت گرفته که موجب تضییع حقی شده است که نمایندگان فرماندار حتماً باید در این ارتباط پاسخگو باشند و از فرماندار اردبیل خواسته شده تا متخلفان را به مراجع ذی ربط معرفی کند.

اما جواد زنجانی فرماندار اردبیل در دفاع از عوامل خود نظر مخالف دارد به طوری که عنوان می کند: چنانچه تخلفی هم باشد، مرجع تشخیص تخلف، هیئت اجرایی است و بر اساس صلاحدید فرماندار به این پرونده رسیدگی خواهد شد!
اکنون که آرای مردم به عنوان امانت و حق در سایه بی توجهی و تعلل مسئولان امر مورد تضییع واقع شده و برخلاف انتظار عموم مردم حتی استاندار، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات استان نیز برای تعیین تکلیف تخلفات محرز انتخاباتی که توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان صورتجلسه شده سکوت اختیار کرده و اقدامی انجام نمی دهند، در این گزارش مختصر بر آن شدیم تا با مرور قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود که حق با کدام نهاد و شیوه رسیدگی به تخلفات انتخابات چگونه است.

بررسی مواد 61 ،63 و بالاخص 67 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موید این است که قانون، اختیارات موسع به هیئت های نظارت برای نظارت، برخورد با تخلفات انتخاباتی و تعیین تکلیف نهایی داده است که متاسفانه در پرونده تخلفات انتخاباتی شورای شهر اردبیل، هیئت نظارت استان خواسته یا ناخواسته به جای بهره گیری از اختیار قانونی، اعمال و اجرای آن را به مرجعی احاله کرده که مجریان او (فرمانداری) مرتکب تخلف شده اند و بنابراین ملاحظات سازمانی و ... اجازه نخواهد داد که این روند ناصحیح در سیر پرونده منتج به نتیجه شود.

اکنون که فرماندار اردبیل در ارجاع پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل مقاومت و از اجرای صورتجلسه تنظیمی هیئت نظارت بر انتخابات با توجیه این که تشخیص این امر در صلاحدید هیئت اجرایی است، سرپیچی می کند، لازم است رضا کریمی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان با بازگرداندن  پرونده راساً وارد عمل شده و به طور مستقیم آن را جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارسال کند و در غیر این صورت افکار عمومی و رای دهندگان به دلیل این که ایشان از اختیار قانون عدول کرده، هیچ توجیهی را از او نخواهند پذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار