کد خبر: ۴۶۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 27 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل،با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به صورت ویدیو کنفرانس ۳۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها که در شهرستان کوثر و بیمارستان ۳۲  تخت‌خوابی این شهرستان برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۳ و با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان تحولات محسوسی را شاهد هستیم به طوری که خدمات‌رسانی به مردم با رضایتمندی نسبی و بیش از ۹۰ درصدی آحاد مردم روبه‌رو بوده است.

قدرت اخوان‌اکبری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو و ۱۵ مرکز آموزشی، درمانی و بیمارستانی و ۱۰ دانشکده و دو مرکز جامع سلامت فعالیت خود را از سال ۷۲ آغاز کرده است، افزود: در این دانشگاه ۲۳۱ هیأت علمی در ۴۱ رشته و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو مشغول فعالیت هستند و ۶۷۰ مرکز بهداشتی  و خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح تحول سلامت بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان در قالب بسته‌های خدماتی هزینه شده است، گفت: پرداختی مردم در سال‌های اخیر و با اجرای طرح تحول سلامت از بین ۵ تا ۶ درصد  به کمتر از ۵ تا ۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: مراجعات مردم به اورژانس ۲۱ درصد  و در حوزه بستری نیز ۱۴ درصد در این چند سال افزایش یافته و ۳۴ هزار زایمان طبیعی رایگان به ثبت رسیده و اعمال سزارین ۱۱ درصد کاهش یافته است.

اخوان‌اکبری با بیان اینکه بیمارستان کوثر در قالب ۳۲ تخت در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۴۳ مترمربع احداث شده است، اظهار کرد: برای این مجموعه با تجهیزات و ساختمان مورد نیاز ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با یادآوری اینکه این بیمارستان شامل بخش‌های داخلی‌، ‌اطفال، زنان و زایمان، درمانگاه تخصصی و رادیولوژی است، گفت: امروز همزمان با افتتاح این بیمارستان ۳۳ پروژه بهداشتی و درمانی نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: پروژه‌های افتتاحی امروز شامل بلوک‌های زایمانی، مرکز رادیوتراپی و پایگاه‌های اورژانس و مراکز ضامن سلامتی شهری و روستایی است که در شهرهای گرمی، بیله‌سوار، نمین، اردبیل، خلخال و کوثر به بهره‌برداری می‌رسد.

اخوان‌اکبری ادامه داد: در دهه فجر نیز ۵۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان افتتاح کردیم و در هفته سلامت شاهد کلنگ‌زنی بیمارستان خیرساز در مرکز شهر اردبیل بودیم.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرها کلینک‌های تخصصی در حال اجرا است، گفت: در خلخال با پیشرفت ۹۵ درصد و در گرمی نیز به زودی شاهد کلنگ‌زنی کلینیک تخصصی خواهیم بود تا به سرعت زمینه اجرای آنها فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: در هفته سلامت ۱۸ مورد مرکز جامع سلامت روستایی و ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری به همراه ۶  پایگاه سلامت افتتاح و کلنگ‌زنی و زمینه اجرایی آنها فراهم آمده است.

اخوان‌اکبری گفت: استان اردبیل به شدت نیازمند احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی است که مسؤولان استانی و کشوری پیگیر اجرای آن هستند که امیدواریم با مصوبه شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر زمینه اجرای این پروژه‌ها فراهم آید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار