کد خبر: ۴۶۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 27 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل،سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: مرکز سوانح و سوختی اردبیل پیشرفت مناسب و قابل قبولی نداشته به طوری که این پروژه از سال ۸۶ آغاز شده و باید قبل از سال ۹۰ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید.

وی گفت: این پروژه به دلایل مختلف معطل مانده و ما در این دوره سعی می‌کنیم با همت و تلاش مضاعف بیمارستان ترومای اردبیل را به بهره‌ّرداری برسانیم تا از حجم کاری سایر بیمارستان‌های فرسوده اردبیل کاسته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حالی که بیمارستان‌های فرسوده اردبیل با تمام ظرفیت خود در حال ارائه خدمات به مردم هستند همچنان در اردبیل نیاز به احداث بیمارستان جدید بیش از گذشته احساس می‌شود هر چند که همکاران ما در بیمارستانی همچون فاطمی با تمام توان و تخصص فعالیت می‌کنند.

هاشمی یادآور شد: امیدواریم قبل از پایان سال مرکز اورژانس و بیمارستان امام رضا اردبیل و همچنین سوانح  و سوختگی مرکز استان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای جایگزینی سه بیمارستان مستهلک مرکز استان اقداماتی انجام شده است گفت: برای احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی مرکز استان رایزنی‌ها با همکاری و مساعدت مسؤولان استانی و ملی در حال انجام است تا بتوانیم مجوز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی را از سازمان برنامه و بودجه و همچنین شورای اقتصاد دریافت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگر این مجموعه‌ها را متقاعد کنیم قطعا احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی در اردبیل که جز نیاز‌های این شهر است باید به سرعت  احداث و تکمیل شد.

هاشمی گفت: در برخی از شهرستان‌ها نیز نظر مشگین‌شهر نیاز به احداث بیمارستان است که ما بر اساس ظرفیت شهرستان‌های استان در احداث و تکمیل این بیمارستان اقدامات موثری را انجام دادیم.

وی در مورد رابطه کشورمان با آذربایجان در مبادلات حوزه بهداشتی و درمانی گفت: به دنبال سفر روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان و مذاکرات انجام شده قرار بود اتفاقات زیادی رخ بدهد که تاکنون بخشی از این مفاد تفاهمنامه فی ما بین به نتیجه نرسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: قطعا با راه‌اندازی مرکز دارویی در آذربایجان و همچنین اعزام پزشکان متخصص به آن کشور تقویت روابط بین ایران و آذربایجان میسر خواهد بود که در این زمینه قطعا پیگیری‌ها برای توانمندسازی امر و تلاش برای اقدامات موثر در این زمینه در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
نوبخت مگه میذاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار