وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل قولی نمی دهم چرا که این موضوع در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.
کد خبر: ۴۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 27 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حسن قاضی زاده هاشمی در مورد احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل اظهار کرد: بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل در حد یک پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم گیری در این حوزه انجام نشده و بنده در این خصوص وعده ای نمی دهم که امکان عملیاتی شدن پیدا نکند.

وی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۴ استان اردبیل حداقل به ۲ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد که ما از مدت ها قبل پیشنهاد این امر را به شورای اقتصاد و سازمان برنامه ریزی داده ایم اما اعتباری برای ساخت آن وجود ندارد.

وی افزود: ما برای تحقق این امر نیاز به سرمایه گذاری خارجی و فاینانس داریم که تاکنون در این زمینه اقدامی جدی و عملیاتی انجام نشده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ما از طریق مشاور عالی اقتصادی پیگیر تامین اعتبار برای پروژه های جدید هستیم تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای اقتصاد را متقاعد کنیم تا در این زمینه منابع اعتباری اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه احداث این بیمارستان در اردبیل توقع بجایی است اما نباید امید بیجا به مردم داد تصریح کرد: در این زمینه قولی به مردم نمی دهم و نباید روی این پروژه حسابی باز کرد.

وی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان جدید در اردبیل توجیه دارد اما پولی نیست که بخواهیم چنین پروژه ای را اجرایی کنیم.

عضو کابینه یازدهم با بیان اینکه شرایط ما نسبت به چهار سال پیش بهتر شده و قطعا در چهار سال آینده بخشی از مشکلات نیز به حداقل می رسد گفت: ما تصور نمی کنیم که یک رضایتمندی مطلق در حوزه سلامت اتفاق بیفتد چرا که این توقع درستی نیست.

قاضی زاده هاشمی تکمیل بیمارستان پارس آباد را در سال جاری و تلاش برای تکمیل تروما را بعد از دو دهه توقف یادآور شد و ابراز داشت: باید به این فکر کنیم که مشکل کشور تنها در حوزه سلامت خلاصه نمی شود بلکه ما در حوزه بیکاری، رکود اقتصادی واحدهای تولیدی، توسعه کشاورزی و گردشگری و … با نارسایی هایی مواجه هستیم که باید با صبر و حوصله بیشتر این موانع را برطرف کنیم.

زوند اجرای پروژه بیمارستان ترومای اردبیل رضایت بخش نیست

به گزارش تابناک اردبیل،‌سید حسن قاضی زاده هاشمی همچنین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات بیمارستان در حال احداث ترومای اردبیل افزود: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ٨٦ شروع شده و در حالی که می بایست سال 90 به بهره برداری می رسد هنوز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار کرد: ساختمان این بیمارستان دارای قدمت زیادی بوده و دستور بهبود وضعیت موجود و تسریع در تغییر مکان این بیمارستان داده شد و معتقدیم که بیمارستان ترومای اردبیل باید در سریع ترین زمان ممکن احداث و جایگزین بیمارستان فاطمی برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران سوختگی شود.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای دیدار 2 روزه از استان اردبیل چهارشنبه وارد اردبیل شد.
 
در جریان این سفر 32 طرح بهداشتی و درمانی با 570 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های مختلف استان اردبیل به بهره بردای می رسد ، از جمله مهم ترین این طرح ها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوثر در جنوب اردبیل می باشد.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار