به همت شهرداری اردبیل
به همت شهرداری اردیبل آیین گرامیداشت هفته استان اردبیل در شهیدگاه اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 26 July 2017

در این مراسم که با حضور گسترده شهروندان اردبیلی و در محوطه شهیدگاه اردبیل برگزار شد برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی برگزار و شهروندان بیش از دو ساعت از این برنامه‌های متنوع لذت بردند.

در این مراسم که جمعی از بزرگان شهر اردبیل، چهره‌های فرهنگی و هنری و مفاخر این شهر حضور داشتند برنامه‌های نمایشی، ‌موسیقی سنتی و همچنین شعرخوانی به دفعات برگزار شد تا در حال و هوای تابستانی شهروندان اردبیل در محوطه شهیدگاه که شهرداری آن را برای برنامه‌ها و آیین‌های مناسبتی و ملی آماده کرده است بتوانند لحظات خوب و خوشی را سپری کنند.

باید میراث گران‌سنگ تاریخ کهن اردبیل را به نسل آینده منتقل کنیم

شهردار اردبیل در مراسم گرامیداشت هفته استان اردبیل با تبریک دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر به آحاد جامعه اردبیل بیان کرد: روز اردبیل مصادف و تقارن پیدا کرده است با استقرار حکومت صفویه در اردبیل که بازخوانی نقش فرهنگی و تاریخی این رویداد مهم برای ما ارزشمند است.

حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه باید انتقال این مواریث گران‌سنگ به نسل‌های آینده به شکل شایسته اتفاق بیفتد، گفت: ما از پشتوانه تاریخی و معنوی غنی برخوردار هستیم و حکومت شیعی و علوی  صفویه و حق بزرگی بر کشور ایران دارد و ضرورت دارد در چنین آیین و برنامه‌هایی در کنار بازخوانی رویدادهای مهم و یادآوری پیشینه ارزشمند این مرز و بوم بهترین و شایسته‌ترین الگوها به نسل حاضر معرفی شود.

وی به تقارن این ایام به دهه ولایت و همچنین سالروز جنگ چالدران را یادآور شد و گفت: همه این مبانی و مفاهیم یادآور این است که اردبیل از دیرباز در تاریخ  و هویت این کشور نقش ارزنده‌ای داشته و همچنان باید این نقش برجسته و حیاتی دیده شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: شهرداری اردبیل با رویکرد توسعه و تقویت برنامه‌های  فرهنگی و  هنری سعی کرد تا این مراسم را در محوطه شهیدگاه برگزار کند تا در این فضای شایسته شهروندان بتوانند بیشتر با این میراث عظیم آشنا شوند.

لطف‌اللهیان افزود: ما در گرامیداشت هفته اردبیل برنامه‌های متنوع، شاد و چندین افتتاح در نظر گرفتیم که در این ایام عمارت شهرداری به عنوان موزه شهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از جشن بزرگ شهرداری در روز جمعه در گرامیداشت این ایام مبارک خبر داد و گفت: همه این فعالیت‌ها و برنامه‌ها در راستای تقویت هویت دینی و اصالت فرهنگی عظیم این دیار تداریک دیده است که امیدواریم شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار