مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح‌های دانش‌بنیان تحقیقاتی در بخش گیاهان دارویی اردبیل حمایت می‌شود و به همین منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار داده شده است.
کد خبر: ۴۶۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک : علی رضا خواجوی بعدازظهر امروز در برنامه روز مزرعه تحت عنــوان برنامه روز مزرعه گیاهان دارویی در محل ایستگاه تحقیقات سامیان اردبیل اظهار داشت: طرح‌های دانش‌بنیان تحقیقاتی در بخش گیاهان دارویی اردبیل حمایت می‌شود و به همین منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار داده شده است.

وی درباره ضرورت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی نیز افزود: محدودیت منابع آب استان، افزایش بی‌رویه تقاضا برای مصرف آب کشاورزی و نیز بحران آب و خشکسالی، به‌عنوان بی‌سر و صداترین بلایای طبیعی، تبعات سوء اقتصادی و حتی اجتماعی را به همراه خواهد داشت که به همین دلیل بنابراین برخورد و عبور منطقی از آن، نیازمند تدبیر لازم است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هنر مهار این چالش، اعمال مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در مناطق تابعه استان است که در این رهگذر، می‌توان به کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان اشاره کرد که در قیاس با سایر محصولات کشاورزی، دارای آب‌بری کم و مزیت‌های نسبی فراوانی خصوصاً مصرف کم‌ آب است.

خواجوی بیان کرد: تأمین نیاز روزافزون بازار و کارخانجات متعدد تولید داروهای گیاهی به مواد خام نیز از طریق عرصه‌های منابع طبیعی مقدور نیست و استان اردبیل به دلیل تنوع آب و هوایی و نیز تنوع گیاهان دارویی موجود، قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تولید و تجارت گیاهان دارویی کشور را داشته و می‌تواند از یک کار معیشتی، به یک فعالیت اقتصادی مبتنی برعلم، همراه با صادرات تبدیل شده و علاوه بر ایجاد درآمد برای کشاورزان استان، سبب توسعه پایدار در کشور نیز شود. 

وی ضمن تأکید بر این نکته که کاشت گیاهان دارویی، از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، انتقال یافته‌های تحقیقاتی کاربردی و نوین به بهره‌برداران و کارشناسان استان و افزایش دانش فنی آنان است و بکارگیری دانش و مهارت‌های کسب شده توسط فراگیران در عرصه های تولید امری لازم و ضروری است. 





منبع : تسنیم  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار