خطبه‌های نماز جمعه استان اردبیل
: رئیس جمهور با علم به همه محدویت‌ها مسئولیت قبول می‌کند و نباید بعد از انتخابات مشکلات را بهانه خدمت قرار دهد.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 22 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل شعائر دین را نشان حیات اجتماعی دین دانست و اظهار داشت: تعظیم این شعائر به جهت اهمیت حیات اجتماعی دین از بزرگترین عبادت‌ها است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: تعظیم ایام‌الله و روزهای منسوب به بزرگان دین قطعا از عبادات فردی بالاتر و از مظاهر تربیتی است.

وی با انتقاد از قصور بعضی از مسئولان شهر در روز شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: این قصور و کوتاهی مسئولان از مظاهر ضعف مدیریت شهری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به گفته رئیس جمهور که گفته‌اند " کابینه دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود"، افزود: ما از این سخن بسیار ارزشمند حمایت می‌کنیم و آن را تحسین کرده و عین عقلانیت و مردمداری و قدم بزرگ به طرف وحدت و اقتدار کشور می‌دانیم.

عاملی تصریح کرد: اما رئیس جمهور در کنار این سخن فرموده‌اند که مدیریت‌های درجه اول لزوما باید از مجموعه جناحی باشد که مردم به آن جناح رای داده‌اند در این خصوص باید گفت که ملت ما حتی کسانی که به فکر سیاسی حاکم رای داده‌اند در دوران امر بین فرد سیاسی و فردی که می‌تواند با معماری اقتصاد کشور تحولی عظیم درست کرده و به ملت امید بیشتری دهد، قطعا فرد دوم را انتخاب می‌کنند که از این رو باید در سازندگی کشور از ثروت‌های بزرگ مدیریتی کشور در تمام رده‌ها استفاده شود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: انتخاب مدیران ارشد و درجه اول کشور از جناح حاکم، رویه معمول است و در 38 سال عمر انقلاب غالب دولت‌ها این گونه عمل کرده‌اند.

وی گفت: آنچه ملت ما توقع دارد این است که در رده‌های پایین مدیریتی کشور از تمام نیروها استفاده شود و کسی به خاطر انتخاب سیاسی مجبور به پرداخت تاوان نشود و به ویژه در مورد انتخاب مدیر از جناح حاکم، شایسته سالاری رعایت شود و از باج‌دهی به سهم‌خواهان به جد خودداری شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تحریم‌های جدید توسط آمریکا تصریح کرد: این تحریم‌ها حجم سرمایه‌گذاری و تعامل اقتصادی با ایران را به کلی از بین می‌برد.

عاملی بیان کرد: با اینکه تمام بزرگان کشور اعم از رئیس جمهور و وزیر خارجه، رئیس مجلس و غیره می‌گویند برجام توسط آمریکا نقض شده، پس چرا اقدامی مناسب با آن صورت نمی‌گیرد و این رویه در آینده آمریکا را جری‌تر خواهد کرد.

رئیس جمهور با علم  به همه محدویت‌ها مسئولیت قبول می‌کند

حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گرمی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)و هفته کرامت و روز دختر اظهار داشت: ما باید قدر و منزلت دختران خود را بدانیم و به آنها ارزش قائل باشیم و نباید آنها را به عنوان سپر آبرو و شخصیت خود و خانواده قرار دهیم.

امام جمعه گرمی با بیان اینکه امروزه متاسفانه از طرفیت حج به درستی استفاده نشده است، گفت: حج یکی از فرائض مهم الهی و این مکان مقدس و حرم امن الهی است اما دست افراد و حاکمانی قرار دارد که امت اسلامی را به خطر انداخته و باید برای این محور وحدت و محل الهام بخش طوری زمینه سازی شود که از این مکان مقدس به عنوان محور وحدت و به نحو امت اسلامی استفاده شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن شروع به‌کار دولت دوازدهم تصریح کرد: رئیس جمهور با علم  به همه قوانین و مقررات و محدویت‌ها مسئولیت قبول می‌کند و نباید بعد از انتخابات مشکلات و محدویت را بهانه خدمت قرار دهد چراکه با علم و آگاهی به همه مسائل کشور مسئولیت می‌پذیرد.

صفری افزود: رئیس جمهور  بعد از انتخابات، منتخب تمام مردم است و بعد از اینکه رای اکثریت را به دست  آورد باید براساس شایسته سالاری عمل کند نه سیاسی و حزبی و مردم هم باید از دولت منتخب حمایت کنند و اگر کسی در مسیر خدمت‌رسانی سنگ‌اندازی کند به خود و کشور خیانت کرده است چرا که دولت به عنوان دستگاه اجرایی و جزو سرمایه اصلی کشور به حساب می‌آید و از این سرمایه باید به نفع پیشبرد اهداف نظام و کشور و خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود.

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه مدیریت سنتی در شهرستان سبب روزمرگی در کارها می‌شود،  اظهار کرد: مدیریت صحیح در کنار منابع و اعتبارات جزو نیازهای صروری و اصلی است و با مدیریت صحیح می‌توان به شکل مطلوب و بهینه از سرمایه و داشته یک شهرستان استفاده کرد و با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه کرد و رضایت مردم را جلب کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید از مردم فاصله بگیرند، گفت:  مسئولان اطلاع رسانی را جزو اولویت عملی کارهای خود قرار دهند و در مقابل انتقاداتی که در فضای مجازی در مقابل کارهای  صورت گرفته انجام می‌شود  با ارائه دلیل و مدرک جواب بدهند و خدماتی که کردند به طور شفاف و روشن به مردم اطلا‌ رسانی کنند چرا که اطلاع‌رسانی خدمات و کارهای انجام شده اطلاع‌رسانی خدمات نظام محسوب می‌شود و به نوعی پیوند افکار عمومی به نظام و علاقمند کردن آنها به کشور است.

کابینه دولت دوازدهم براساس شایسته‌سالاری تشکیل شود

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم در مرداد ماه اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به کابینه جدید داشته باشد و یک کابینه جوان با شور و نشاط جوانی بر سر کار بیاورد و به جوان‌گرایی بپردازد تا با کمک توانمندی‌های جوانان بتواند به مشکلات جامعه رسیدگی بیشتری کند.

امام جمعه نیر افزود: کابینه دولت دوازدهم برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید جوان‌تر و پویاتر شود و خارج از جناح و گروه بر اساس شایستگی افراد کابینه تشکیل شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: جا دارد به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) دختران جامعه اسلامی ما حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

خطیب جمعه نیر با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی تصریح کرد: نماز جمعه دستور خداوند منان و از جمله وظایف حاکم در نظام دینی است و خداوند در این روز مردم را به ترک معامله و انجام عبادت دستور داده است.

مقدسی بیان کرد: نماز جمعه خاکریز غیرقابل نفوذ جبهه انقلاب اسلامی، تطهیرکننده فضاهای آلوده، مایه اتحاد و همبستگی و حلقه وصل مردم به‌ نظام است.

وی با اشاره به عملیات مرصاد در روزهای آخر جنگ تحمیلی گفت: عملیات مرصاد سبب زیر سؤال رفتن خط استراتژیک منافقان و پایان‌بخش خط سیاسی و نظامی و عمر آنان بود.

اقدامات دولت دوازدهم باید هم‌راستا با منویات مقام معظم رهبری باشد

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر اظهار داشت: واردات بی رویه سبب رکود در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی کشور شده به طوری که در روزهای اخیر شاهد واردات رب گوجه فرنگی و آب شرب بودیم که اصلا مطلوب نیست.

امام جمعه مشگین‌شهر با قدردانی از نمایندگان مجلس در تصویب طرح یک فوریتی برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: این اقدام نمایندگان همصدایی و همسویی با خواسته مردم ایران است.

وی با اشاره به تلاش‌های عشایر استان در تولید انواع محصولات لبنی و گوشتی بیان کرد: متاسفانه به رغم سپری شدن 2 ماه از موسم کوچ بهاره هنوز جاده‌های عشایری شهرستان مشگین‌شهر مرمت نشده است.

باوقار با اشاره به نزدیکی آئین تحلیف و تنفیذ رئیس جمهوری منتخب و تشکیل کابینه جدید تصریح کرد: خط و مشی کابینه جدید باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام باشد.

خطیب جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه کابینه جدید باید کابینه‌ای آینده‌نگر و خلاق باشد، اظهار کرد: اعضای کابینه جدید باید جوان، اهل تدبیر، آینده‌نگر، خلاق، نوآور، متخصص، برنامه محور، پاک دست، خستگی‌ناپذیر و مردمی باشند.

سنگر مساجد برای مقابله با دشمنان اسلام تقویت شود

حجت‌الاسلام محمد قارداشپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب همواره به دنبال تسخیر این کشور بودند که با عنایت امام زمان(عج) و حضور شجاعانه رزمندگان اسلام  منافقان و معاندان نظام از تمامی مرزها به عقب رانده شدند.

امام جمعه موقت خلخال با اشاره به سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه تهران به امامت ابوذر زمان درسال 58 به امامت  آیت‌الله طالقانی بر لزوم تقویت سنگر مساجد و صف‌های دشمن شکن نماز جمعه تاکید کرد و گفت: هر وقت این سنگر با حضور مردم تقویت شده هراس دشمنان نظام را به دنبال داشته است.

وی یکی از برکات اهل بیت و ائمه اطهار در کشور را وجود دو ائمه بزرگ و عالی مقام حضرت امام رضا(ع) در شهر مشهد و حضرت معصومه(س) در شهر قم دانست و بیان کرد: روز دختران را به مادران آینده جامعه اسلامی تبریک گفته و آنان را به الگوگیری از صفات برجسته فاطمه معصومه(س) دعوت می‌کنم.

امام جمعه موقت خلخال با اشاره به آغاز هفته حج گفت: دعای مسلمانان نابودی وهابیت و دشمنان است تا مسلمانان مناسک حج را به شایستگی بر جای آورند.

دولت به جای بهانه‌تراشی برای پرداخت یارانه جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس‌آباد با اشاره به گلایه کشاورزان پارس‌آبادی در زمینه عدم پرداخت مطالبات آنها اظهار داشت: دولت باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان اقدام کند.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه امسال کشاورزان پارس‌آبادی محصولات پرباری نسبت به سال قبل برداشت کردند، گفت: مسئولان نباید این شیرینی محصولات کشاورزان را با عدم پرداخت مطالبات آنان تلخ کنند چرا که کشاورزانی هستند که وام عقب افتاده داشته و توانایی پرداخت وام خود را ندارند و هنوز پولی از محصولات تحویل داده به دولت را نگرفته‌اند.

وی با اشاره به مدیریت یارانه نقدی و رساندن کمک‌های اقتصادی به اقشار کم درآمد افزود: اینکه برخی از مسئولان، پرداخت یارانه نقدی را مشکل می‌دانند حرف صحیحی نیست چرا که خانواده هایی هستند با یارانه نقدی زندگی خود را می‌گذرانند.

رشادی با بیان اینکه به جای طرح حذف یارانه نقدی بایستی یارانه‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: اگر دولت در پرداخت هزینه‌های یارانه نقدی با مشکل مواجه است، جلوی پرداخت حقوق‌های نجومی و نامتعارف را بگیرد نه اینکه اقدام به حذف یارانه نقدی خانواده‌های کم درآمد کند.

امام جمعه پارس‌آباد با انتقاد از دادن مجوز برپایی نمایشگاه مبلمان و لوستر در این شهرستان از سوی مسئولان بیان کرد: همه ساله در این موقع از سال نمایشگاهی از شهرهای دیگر در پارس‌آباد برپا می‌شود که امسال نیز نمایشگاه مبلمان و لوستر در این شهر برپا شده است و بایستی به مسئولان گفت وقتی در شهرستان پارس‌آباد، مبلمان فروش، لوستر فروش و هم لوازم خانگی وجود دارد که با قیمت مناسب در دسترس عموم هستند، دیگر چه لزومی دارد به نمایشگاه‌های این چنینی مجوز داده شود.

وی با بیان اینکه بنده مخالف برپایی چنین نمایشگاهی نیستم، اظهار کرد: اگر به نمایشگاهی مجوز فعالیت داده می‌شود بایستی توازن رقابت‌پذیری رعایت شده و در مقابل به بازاریان و صنف لوازم خانگی شهرستان ما هم اعتماد کرده و مجوز برپایی نمایشگاه داده شود.

رشادی با انتقاد از زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان در این شهرستان، خواستار نظارت و رسیدگی سریع نظام پزشکی به تعرفه پزشکان شد و تصریح کرد: گزارش‌هایی از دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان پارس‌آبادی به دست ما رسیده که شایسته پزشکان این شهرستان نیست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار