مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: فرهنگ طبیعت دوستی در استان به واسطه فرهنگ‌سازی بهبود یافته است.
کد خبر: ۴۶۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 20 July 2017
به گزارش تابناک : محمد خداپرست صبح پنج‌شنبه در بازدید از نمایشگاه عکس طبیعت حیران به خبرنگار مهر گفت: در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوع فرهنگ‌سازی اجرا شده و امروز می‌توان اثرات آن را مشاهده کرد.
وی افزود: تغییر فرهنگ نیازمند گذر زمان است و از سویی فرهنگ‌سازی خود به صورت تدریجی حادث می‌شود؛ بر همین اساس ثمرات برنامه‌هایی که امروز اجرا می‌شود در بلندمدت مشاهده خواهد شد.
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: به عنوان مثال در خصوص مدیریت پسماند گردشگران برنامه‌های متنوعی از جمله پاک‌سازی طبیعت اجرا و منجر به نتایج مطلوب شده است.
خداپرست افزود: موضوع زباله نریختن و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در هنگام خرید در حال فرهنگ‌سازی و پذیرش از سوی عموم مردم است.
وی تأکید کرد: فروشگاه‌ها می‌توانند با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی در فرهنگ‌سازی این مهم مشارکت کنند.
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان به ضرورت تداوم برنامه‌های فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: به ویژه انتظار داریم سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص مشارکت داشته باشند.
خداپرست برگزاری جشنواره ملی عکس طبیعت را یکی از برنامه‌های فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت هنرمندان دانست و گفت: علاوه بر این در ۱۸ شهریورماه ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در استان‌ها از جمله اردبیل برگزار می‌شود.
وی افزود: علاوه بر این استان اردبیل در نیمه دوم سال جاری در جشنواره موسیقی سبز در سطح ملی نیز مشارکت خواهد داشت.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
لطفا شعار بس است . ما همکاران فرهنگی هر هفته مقداری زباله پلاستیک جمع میکنیم .یه بار هم رفتیم از اداره محیط زیست کمک بگیریم اشغال هایش نیور را جمع کنیم گفتند اون از اختیار ما خارج است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
آقا برید یه سر بزنید به طبیعت ببینید جه خبره. نیاکان ما همیشه تو طبیعت بودن و اونو واقعا" حفظش کردن؛ ما که ادعای با کلاس بودن و فرهنگ و... داریم چه بر سر طبیعت آوردیم. مدیریت میدانی از تو اتاق بسته ریاست آخرش همینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار