رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال زراعی 95-96 مجموعا 447 میلیارد تومان از حوادث و بلایای طبیعی به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۴۶۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 20 July 2017
به گزارش تابناک : عدیل سروی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی 95-96 مجموعا 447 میلیارد تومان از حوادث و بلایای طبیعی به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است که با همکاری کمیته‌های بحران شهرستان‌ها و با حضور به موقع کارشناسان ذی‌ربط، فرمانداری‌ها و بانک کشاورزی بررسی‌های میدانی انجام شده است.

وی افزود: این خسارات شامل 228 میلیارد تومان ناشی از خشکسالی در زراعت که عمدتا در گندم 158 هزار هکتار، جو 53 هزار هکتار و یازده هزار و ششصد حبوبات بوده است. همچنین 98 مورد حوادث طبیعی شامل تندباد، سرمازدگی، رعد و برق، آتش‌سوزی و... به مقدار 89 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: خشکسالی سال جاری در حوزه عشایر که شدیدا مراتع ییلاقی را متأثر ساخته است، 130 میلیارد تومان ناشی از کمبود تولید گوشت، پشم، شیر و کاهش علوفه خسارت وارد کرده است.




منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
این خشکسالی چقدر میزان تولید گندم استان را تحت تاثیر قرارداده گفته نشده آیا تولید گندم را کاهش خواهد داد؟ رئیس سازمان جهادکشاورزی اردبیل افزایش تولید گندم را در استان در دوسال گذشته تلاش کشاورزان و حمایت همه جانبه مسئولان کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول بکارگیری اداوات کشاورزی اصول خاک ورزی استفاده بهینه از منابع آبی مبارزه با علف های هرز تغذیه گیاهی نظارت وکنترل کارشناسان تلاش مروجین که دانش نوین را به کشاورزان منتقل،علیرغم کاهش سطح کشت نتیجه افزایش تولید می گفتند اگر با این وسعت خشکسالی تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته کاهش نیابد عوامل مطرح شده توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی بیشتر در افزایش تولید دخیل بوده و می باشد در غیر اینصورت با توجه به میزان اراضی دیم استان که حدود 500هزار هکتار می باشد در افزایش تولید بارش و پراکنش به موقع بارش را بیشتر دخیل در افزایش تولید گندم بدانیم هرچند که این مسئول جهادکشاورزی استان اردبیل قبلا اعلام کرده بودند برای دومین بار رکورد تولید گندم در استان شکسته شد با بررسی آمار ها و مصاحبه های مسئولین جهادکشاورزی مشاهده می گردد که میزان تولید گندم استان اردبیل در سال 91 به میزان720هزارتن و در سال 95 به میزان715هزارتن بوده است بنابراین تولید سال 91 بیشتر از 95بوده البته این موضوع یاد آوری می گردد که خودکفایی در محصولات کشاورزی یک مزیت نسبی است و مزیت نسبی ثابت نبوده و به طور دایم در حال تغییر می باشد و هدف از این نظر برای مطلب فوق این بوده که عملکرد گذشتگان را پاس بداریم و احترام بگذاریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار