دبیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل گفت: مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی با حضور گروه‌های شرکت‌کننده و هیئت داوران در اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 18 July 2017
به گزارش تابناک : نجیبه خروشی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سالن اندیشه دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: این مسابقات زمینه ساز رشد و شکوفایی فرهنگ گفتمان و شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان خواهد شد.

وی ایجاد انگیزه و ارتقای دانش و آگاهی، تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند و آموزش مسائل و مطالب علمی و اثربخش را از اهداف مسابقات مناظره دانشجویی دانست و بیان کرد: این مسابقات در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار و تیم اول مرحله استانی، به مرحله منطقه ای که آذرماه برگزارخواهد شد اعزام می‌شود.

خروشی از حضور 8 تیم در مرحله استانی این دوره از مسابقات در استان اردبیل خبر داد و افزود: 3 گروه از دانشگاه محقق اردبیلی، یک گروه از دانشگاه پیام نور، 2 گروه از دانشگاه علوم پزشکی و 2 گروه از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل در روزهای 27 و 28 تیرماه با حضور 4 داور که از اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی استان هستند به رقابت می­پردازند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه محدودیتی برای رشته تحصیلی اعضای گروه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: گروه‌های موافق و مخالف گزاره‌های اعلام شده که هر کدام متشکل از 4 دانشجو به همراه یک سرپرست هستند به صورت دو به دو در مدت زمان 16 دقیقه مطالب خود را ارائه و نتیجه‌گیری می‌کنند و داوران نظرات خود را اعلام و گروه‌های برتر را معرفی می­‌کنند.

خروشی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از زمان تشکیل تاکنون در راه اهداف متعالی انقلاب اسلامی گام برداشته است، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی خود را موظف به برگزاری مناظرات دانشجویی، آموزش مفاهیم و ویژگی‌های مناظره و کرسی­های آزاد اندیشی در تمامی عرصه­های جامعه می داند و در این راستا حرکت می‌کند.

دبیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل اظهار کرد: این منویات به عنوان یکی از ماموریت‌های جهاددانشگاهی تعیین شده و بنیان‌گذار این مسابقات جهاددانشگاهی است  تا الگوی مناظره دانشجویی به جوامع بین‌المللی ارائه شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار