مدیرکل کتابخانه های عمومی بر اهمیت و لزوم فعال تر شدن انجمن خیرین کتابخانه ساز استان تأکید نمود.
کد خبر: ۴۶۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 17 July 2017

به گزارش تابناک : رباب عزیزخانی در نشست هم اندیشی تعدادی از اعضای هیأت مدیره و نیکوکاران عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل با اشاره به فلسفه وجودی این انجمن مردمی، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، جلب مشارکتهای مردمی و سهیم کردم مردم در خدمت رسانی به شهروندان، راهکاری موفق برای تداوم رشد اقتصادی و فرهنگی کشور است.

وی، اهدای زمین، ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید و اهدای کتاب را از جمله حوزه هایی دانست که همت و مشارکت خیرین نیکوکار را می طلبد و افزود: در سال 94 و 95 شاهد ساخت، تکمیل و تجهیز 8 باب کتابخانه عمومی توسط بانک پاسارگاد و بنیاد علمی فرهنگی قلم چی در استان بوده ایم.

این مسئول، افتتاح کتابخانه های عمومی روستاهای موران، شایق، لنبر و شهر فخر آباد را در طی سالجاری مورد اشاره قرار داده و تصریح کرد: این کتابخانه ها نیز با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی تجهیز شده اند.

عزیزخانی، جلب کمک نهادهای فرهنگی جهت اهدای کتاب به ارزش 180 میلیون ریال در طی 4 ماهه نخست سال را نتیجه تلاشهای تحسین برانگیز انجمن خیرین کتابخانه ساز استان بیان کرده و گفت: در مقاطعی که شاهد فعال بودن انجمن بوده ایم، کتابخانه های عمومی استان توانسته اند بخشی از نیازهای عمرانی و تجهیزاتی خود را از این طریق تأمین کنند.

این مسئول، انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره، ورود انجمن به حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات و راه اندازی نظام اداری و سازمانی مستقل را از جمله نیازهای فعلی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل قلمداد کرده و خاطرنشان ساخت: برای بهره مندی از ظرفیت های استانی و ملی شخصیت های فرهیخته عضو انجمن، نیاز به یک سازماندهی مستقل اداری منسجم در انجمن داریم.

در این نشست، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، بر لزوم انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره و شناسائی منابع مالی جهت تداوم فعالیت های نیکوکارانه انجمن تأکید نمود.

علی اصغر تقی زاده شکیبا، کتابخانه سازی را یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی استان برشمرده و افزود: در صورت ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی در بسیاری از روستاها و نقاط محروم شهری، شاهد پرورش استعدادهای علمی فرهنگی هنری و ادبی کودکان، نوجوانان و جوانان این مناطق خواهیم بود.




منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار