تغییر نام نیایش به مرحوم هاشمی بار دیگر موضوع مقاومت مردم در مقابل تغییر نام ها را نشان خواهد داد و در حالی که روی تابلو نام هاشمی حک شده اما همگان آن را نیایش می خوانند.
کد خبر: ۴۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 17 July 2017
به گزارش تابناک : ماه ها پس از فوت اکبر هاشمی رفسنجانی سرانجام اعضای شورای شهر تهران در یک اجماع به این نتیجه رسیده اند که می توان نام بزرگراه نیایش در تهران را به نام مرحوم هاشمی تغییر داد.
این موضوع فردا در جلسه 361 شورای شهر تهران مورد بررسی قرار می گیرد و به احتمال زیاد تصویب خواهد شد چرا که در جریان مطرح شدن این موضوع در هفته گذشته از سوی مجتبی شاکری، محسن هاشمی منتخب شورای پنجم و فرزند ارشد مرحوم هاشمی نیز حضور داشته و اعلام موافقت خاندان هاشمی با این نامگذاری را اعلام کرده است.

اما نکته ای که بار دیگر از سوی منتقدان تغییر نام خیابان های تهران مطرح شده است، همان موضوع اقبال عمومی از تغییر نام ها است.

بعد از انقلاب اسلامی نام بسیاری از معابر در تهران تغییر کرد اما مردم تنها تعدادی از نام های تغییر داده شده را پذیرفتند و هنوز بعد از نزدیک 40 سال به خیابان مطهری می گویند تخت طاووس و بهشتی را عباس آباد خطاب می کنند.

این عدم مقبولیت تغییر نامها در میان مردم بیشتر به علت این است که مدتها معابر به نام قبلی خوانده و شناخته می شدند و اکنون نمی توانند نام جدید را بپذیرند.

ضمن اینکه مردم دلیلی بر تغییر نام نمی بینند و نام قبلی را مناسب و بدون اشکال می دانند و به همین دلیل سعی بر استفاده از نام سابق دارند.

اکنون نیز ماجرای تغییر نام نیایش به مرحوم هاشمی رفسنجانی قصه تکراری است که بارها و بارها در موردش صحبت شده است.

جدا از هزینه های بسیاری که این تغییر نام روی دست شهرداری تهران و سازمان نقشه برداری می گذارد، باید در انتظار باشیم و ببینیم که مردم چقدر از این تغییر نام استقبال می کنند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار