مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل گفت: نخستین همایش علمداران؛ طرح تکریم خادمین معرفتی انقلاب حسینی(ع) در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 17 July 2017
به گزارش تابناک : علی حسن‌زاده اظهار داشت: یکی از درخواست‌های مقام معظم رهبری از گردانندگان مراسمات عزاداری امام حسین(ع)، تلفیق عمیق و همیشگی عقل و عاطفه است چنانچه ایشان می‌فرمایند «اولاً اساس حرکت عمومی تشیع علاوه بر منطق قوی بر عواطف بود،. از روز اول تا امروز در کنار عقل، عشق حضور جدی داشت؛ برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد یعنی از بین نرفت. منطق قوی است، یعنی صرف عواطف نیست.»

وی افزود: اهل بیت(ع) و مخصوصا امام حسین (ع) و منسوبین ایشان نقش ویژه‌ای را در سیستم تربیتی مردم آذری زبان به ویژه مردم منطقه اردبیل داشته و دارند که بر همین اساس قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل برای احیای منابر و ارتقای آموزه‌های معرفتی در ماه محرم؛ به اجرای چندین برنامه هم راستا پرداخت.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل گفت: شناسایی هیئت امنا و مساجدی که ظرفیت استقرار و سخنرانی روحانی قبل از مراسم عزاداری را دارند و هماهنگی با این هیئت امناها در حدود 120 مسجد، شناسایی و برگزاری جلسات مختلف با روحانیون و درخواست از این افراد برای حضور در منابر محرم به تعداد 100 نفر و برگزاری سخنرانی روحانیون قبل از عزاداری در 120 مسجد از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حسن‌زاده بیان کرد:‌ مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی‌ها شامل ولایت اهل بیت، سبک زندگی شهدا، موضوعاتی در رابطه با خانواده، موضوعات حماسی و بصیرتی، انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، نقش محرم در مبارزه با خرافات و مبارزه با استکبار بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات معرفتی با برخی از شاعران و مداحان در راستای ارتقای سطح معرفتی اشعار قرائت‌شده و تبیین مباحث روز به این افراد برای استمرار کربلاو نکته عظیم «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» از دیگر برنامه‌ها بوده که منجر به تولید اشعاری حماسی و بصیرتی با مضامین مدافعان حرم، دفاع از حریم ولایت، دفاع از مظلوم در هر کجای جهان و غیره شد که نمونه آن در طشت‌گذاری بزرگ مسجد اعظم و طشت‌گذاری عظیم مسجد جامع اردبیل قرائت شد.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل با اشاره به شناسایی و برگزاری جلسات با قاریان برتر و مفسران استان برای حضور و اجرای برنامه  در مراسمات عزاداری و قبل از سخنرانی روحانیون به تعداد 130 نفر اظهار کرد: تلاش و جدیت بر این است تا این برنامه‌ها در اردبیل توسعه و گسترش یابد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در راستای تکریم خادمان معرفتی انقلاب حسینی نخستین همایش علمداران با سخنرانی امام جمعه اردبیل ساعت 10 صبح روز 29 تیرماه در سالن ولایت اردبیل برگزار می‌شود، گفت: این همایش با همکاری و مشارکت قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س)، سپاه حضرت عباس(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، هیئت رزمندگان اسلام، حوزه‌های علمیه، شهرداری، دارالقرآن کریم، حوزه هنری، اوقاف و امور خیریه، کانون‌های مساجد و تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار خواهد شد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار