معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات و حمایت از کودکان، ۱۹۹ کودک خیابانی در سطح استان اردبیل شناسایی شده که بیش از ۵۰ درصد مربوط به مرکز استان است.
کد خبر: ۴۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 16 July 2017
به گزارش تابناک : خسرو امیدوار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار داشت: سازمان بهزیستی در استان اردبیل دارای مرکز بازپروری زنان بوده که خدمات مراقبتی و شبانه‌روزی به آنها ارائه می‌شود و در ماه جاری نیز مرکز آموزش و حمایت از کودک و خانواده برای حمایت از کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل با مشارکت مرکز غیردولتی موسسه خیریه 14 معصوم راه‌اندازی شد.

وی گفت: در حوزه امور اجتماعی سه هزار و 700 پرونده در دفتر زنان تشکیل شده که جزئیات این پرونده‌ها مربوط به 12 هزار و 500 نفر اعضای خانوار این زنان بوده که سازمان بهزیستی خدمات حمایتی و مراقبتی برای جامعه هدف خود در این حوزه ارائه می کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه مهد کودک‌ها نیز به مناسبت هفته بهزیستی 16 مهد کودک روستایی و دو مهد کودک شهری در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر هشت هزار و 500 نفر در 337 مهد کودک فعال در سراسر استان اردبیل حضور داشته و از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

امیدوار افزود: براساس سیاست‌های سازمان بهزیستی توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی و مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته و در مورد حمایت از کودکان کار و خیابانی نیز در حال حاضر 199 کودک خیابانی در سطح استان شناسایی شده که با شناسایی این کودکان خدمات مراقبتی و حمایتی به آنها ارائه می‌شود.

وی در مورد فعالیت خط 123 اورژانس اجتماعی بیان کرد:‌ سال گذشته بیش از چهار هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اردبیل برقرار شد که بیش از یک هزار و 700 مورد منجر به مداخله اورژانس اجتماعی شد و ارائه خدمات این خط در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اردبیل به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند ادامه خواهد داشت.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار